پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار مدیر حوزه های علمیه خواهران با سرپرست جامعه الزهرا(س)

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران گفت: رقابت ها و استقلال دو مجموعه باید با همگرایی و تعامل سازنده در راستای رسیدن به اهدف باشد تا سرچشمه جوشان جامعه الزهرا(س) در همه حوزه های علمیه کشور جاری شود.

به گزارشخبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور در دیدار حجت الاسلام والمسلمین احمد دیانی، سرپرست جامعه الزهرا(س)، از تلاش های مدیران پیشین این نهاد حوزوی که نقش بسزایی در رشد علمی و اخلاقی طلاب و اساتید داشتند تقدیر کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که آن معنویت و تجارب بزرگ در جامعه الزهرا(س) همچون خون در رگ های همه حوزه های علمیه خواهران در سراسر کشور سریان و جریان داشته باشد.

وی افزود: یکی از نگرانی های بنده به عنوان مدیر حوزه های علمیه خواهران، هیأت امنا و عضور شورای سیاستگذاری همواره این بوده که جایگاه علمی و معنوی برای جامعه الزهرا(س) حفظ شده و تداوم و ارتقا داشته باشد و این مسئله را وظیفه خود می دانم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با اشاره به سابقه حوزه های علمیه خواهران و تأکید بر همکاری های بیش از پیش حوزه های علمیه خواهران و جامعه الزهرا(س)، اظهار داشت: بنده با افتخار معتقد به گسترش ظرفیت های جامعه الزهرا(س) هستم.

وی خاطرنشان کرد: رقابت ها و استقلال دو مجموعه باید با همگرایی و تعامل سازنده در راستای رسیدن به اهدف باشد تا سرچشمه جوشان جامعه الزهرا(س) در همه حوزه های علمیه کشور جاری شود.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور گفت: جامعه الزهرا(س) باید ۳ رسالت اصلی را در جامعه محقق کند که این رسالت ها شامل «تربیت مدرس برای کل حوزه های علمیه خواهران»، «تربیت طلاب خواهر بین المللی» و «تربیت طلاب نخبه در کل کشور» می شود.

وی ادامه داد: جامعة الزهرا(س) با تربیت طلاب فاضله خواهر در سطوح بالا باید نشان دهد که خواهران می توانند تولید اندیشه دینی کنند و در عرصه های گوناگون هماوردی با برادران داشته باشند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران تقسیم کار، افزایش تعامل سازنده و هم افزایی را از شرایط موفقیت هر دو مجموعه و تحقق خواست رهبر معظم انقلاب دانست.

وی با بیان این که جامعة الزهرا(س) باید قله، مأمن و الگوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران باشد، بیان داشت: انتظار این است این نهاد حوزوی در قامت اصلی خود حاضر شده و مورد افتخار همه حوزه های علمه خواهران باشد و بتواند ده ها مفسر، کلامی و فقیه مسلم را به را جامعه معرفی کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha