پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ جلسه اقتصاد مقاومتی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی گفت: همه تلاش حوزه در راستای حمایت از پژوهش‌ها، برای حل مشکلات نظام و برطرف نمودن نیاز های جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی در بازدید از دستاوردهای مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه،‌ گفت: مجموعه مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه  از مجموعه های ارزشمند است؛ در زمینه حمایت از کالای ایرانی بهتر است به حقوق مصرف کننده نیز اهمیت داده شود و سازمان حمایت از مصرف کننده نیز باید مدافع آن باشد.

معاون پژوهش حوزه های علمیه افزود: در معاونت پژوهش، دبیرخانه اعطای مجوز وجود دارد که مراکز پژوهشی برای اخذ مجوز و رتبه های بالاتر پژوهشگاه و... نیاز به مجوز در این دبیرخانه دارند، کار مرکز راهبری علاوه بر پژوهش، فرهنگی نیز است که در این دبیرخانه مجوز فرهنگی در دست اقدام است.

وی با بیان این که برای اعطای مجوز نشر، نیاز به مجوز از شورای نشر است،گفت: در عرصه فقه معاصر، ظرفیت های خوبی در حمایت از مصداق های مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی  وجود دارد و برای چاپ کتب حمایت های لازم وجود دارد  و با ارسال محتوا بتوانیم از کتب مرکز راهبری حمایت نماییم و به چاپ برسانیم.

عضو شورای معاونین حوزه های علمیه گفت: در دبیرخانه حمایت، سعی بر این است که از کتب حمایت و تامین اعتبار شود، آنچه برای دبیرخانه حمایت مهم است، برطرف کردن مشکلات نظام است  در دبیرخانه حمایت ۲۴ گروه برای حل مشکلات نظام فعال هستند و با سرعت نیز جوابگو هستیم.

تنها الگوی موفق، الگوی اقتصاد مقاومتی است

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین احمد یوسفی ضمن تشریح تاسیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه گفت: تنها الگوی موفق، الگوی اقتصاد مقاومتی است و برخی اقتصاد دانان که این الگو را دیدند و مولفه های آن را دقت کردند گفتند، راه برون رفت از مشکلات این اقتصاد؛ اقتصاد مقاومتی است.

وی گفت: ماموریت اول مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی محتوا و نظریه است و ماموریت دوم آموزش و گفتمان سازی است که در ماموریت مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی  بحث راهبری عملیاتی را داریم، در این ماموریت ها  ۴ مخاطب از جمله حوزه؛ مجلس؛ مردم و حاکمیت را داریم.

رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی افزود: در جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی نیز ۴ نشست برگزار کردیم که نقشه راه در آن تصویب شد و مرکز مدیریت حوزه های علمیه و سازمان بسیج مستضعفین و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه نیز پشتیبان آن قرار گرفتند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بیان داشت: ۱۵حلقه علمی راه اندازی شده است  که ۳تا ۵ نفر هستند که کار نوینی در نظام اسلامی است.

در ادامه این برنامه، معاون آموزشی  و ترویجی مرکز اقتصاد مقاومتی گفت: با تفاهم با وزارت آموزش و پرورش، آموزش ضمن خدمت برای ۶۰۰.۰۰۰نفر از کارکنان آن با موضوع کتاب حمایت از کالای ایرانی برگزار شده است.

وی افزود: فیلم مستند تکیه گاه با موضوع نقش علما در اقتصاد تا سال۱۳۲۰ با همکاری مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه و سازمان صدا و سیما با حضور آیت الله اراکی اکران و در شبکه یک نیز پخش شد و قسمت دوم آن از سال ۱۳۲۰ تا سال ۱۳۵۷ نیز شروع شده است که کارهای پژوهشی آن در دست اقدام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha