شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید حسن ربانی

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور با اشاره به جامعیت مرحومه داوودی گفت:برخی افراد چنین جامعیتی ندارند و دچار تحجر می شوند و برخی دچار روزآمدزدگی می شوند و آن ها را اصالت ها دور می کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سید حسن ربانی در مراسم بزرگداشت بانوی اخلاق و ایثار مرحومه داوودی که در محل مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران برگزار شد، ضمن تقدیر از برگزار کنندگان مراسم بزرگداشت اظهار داشت: انتظار نیز همین است که برای فردی فرهیخته و فاضل،  مرحومه داوودی چنین مراسمی برگزار شود.
وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم بیان داشت: خداوند ابتدا انبیا را نام می برد و سپس آنهایی را که جزو ذریه شان هستند را نام می برد و می گوید خدا آن ها را هدایت کرد ‌و خطاب به پیامبر می گوید ویژگی های اولیا در برخی تبلور می کند و ما بهتر است آن ها را بشناسیم‌.
رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه عنوان کرد: ما نیازمندیم چنین شخصیتی را بشناسیم و به آنها اقتدا کنیم. کسانی که به انبیا و اولیا اقتدا کردند وجود چند بعدی دارند و این جامعیت باید برای ما مورد توجه باشد.
وی ابراز کرد: وجود چند بعدی مرحومه داوودی نشان از رشد و شخصیت انسانی است که یک بعد، بعد دیگر را تحت تاثیر  قرار نمی دهد.
حجت الاسلام ربانی ادامه داد: این جامعیت در مسئولیت پذیری خانواده و مادری و مسئولیت پذیری جامعه درکنار توجه به نیازهای روز بسیار باارزش است. کسی که اصالت حوزوی داشت و دارای چنین جامعیتی بودند.
وی افزود: نباید کمالات اخلاقی ایشان، ما را از جنبه های اخلاقی مرحومه داوودی غفلت دهد. برخی افراد چنین جامعیتی ندارند و دچار تحجر می شوند و برخی دچار روزآمدزدگی می شوند و آن ها را اصالت ها دور می کند.
رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه بیان کرد: مرحومه داوودی همه این ویژگی ها را با هم داشتند. جنبه مدیریتی و اخلاقی ایشان باید مورد توجه باشد.
وی با بیان اینکه برخی علم، بر آن ها حجاب می شود، افزود: هیچ احساس منفی و یا خودبینی در ایشان راه نداشت. و هیچ ادعایی چه زبانی و چه عملی نداشتند.
حجت الاسلام ربانی تصریح کرد: ایشان ، عالمه بود و به معنای واقعی عالم بود اما هیچ ادعایی نداشت و عرض تسلیت به خانواده شان داریم.

313/61پ

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha