جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان این که بهترین و مؤثرترین تبیین کننده جایگاه زنان در جامعه خود بانوان هستند، گفت: بانوان اندیشمند و خواهران طلبه باید جایگاه زنان در جامعه را بیش از پیش تبیین کنند تا دست اجانب در ابعاد مختلف فرهنگی، فکری، معنوی و ... نمایان شده و دسیسه های آنان خنثی شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سید محمد سعیدی در ویژه برنامه «در رواق آینه» که امروز به همت روابط عمومی و امور بین الملل مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و با مشارکت مدیریت حوزه علمیه خواهران استان همدان به صورت برخط از حرم کریمه اهل بیت(س) برگزار شد، فرارسیدن عید بزرگ مبعث را به آحاد جامعه اسلامی به ویژه شیعیان تبریک و تهنیت گفت.

وی با اشاره به جایگاه زنان در جوامع بشری به ویژه جامعه اسلامی، اظهار داشت: اولین اولویت بانوان در جامعه تربیت انسان ها است و خداوند وظیفه فرزندآوری، تربیت فرزند و رشد او را بر عهده زن قرار داده است و این جایگاهی والا و عظیم برای زنان است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با تأکید بر این که نقش و تأثیرگذاری بانوان در عرصه های اجتماعی باید همراه با حفظ رسالت عظیم و مهم آنان در خانواده باشد، افزود: متأسفانه برخی افراد و جریان ها به دنبال جدا کردن بانوان از محیط خانواده و استقرار آنها در جایگاهی هستند که در شأن و منزلت بانوان نیست و با این کار می خواهند تزلزلی در روابط و نظام خانواده ایجاد کنند که این تزلزل به اجتماع نیز ضربه خواهد زد.

وی ادامه داد: در طول تاریخ دشمنان همواره در برابر سنگر خانواده که خداوند برای بانوان بنا نهاده است موضع گرفته‌اند چون می دانند طهارت جامعه در حفظ سنگر خانه و خانواده به دست بانوان است و در این مسیر تمرکز بیشتری بر کشورهای اسلامی دارند تا بتوانند چهره اصیل بانوان و دختران را از مأموریتی که خداوند برای آنها تعیین کرده و فطرتا به عهده آنها است دور کنند.

آیت الله سعیدی با بیان این که اسلام ارزش والایی برای زنان قائل شده و آنان را فعال در عرصه زندگی و مکمل فعالیت های اجتماعی در کنار مردان قرار داده است، گفت: اسلام مردسالاری و زن سالاری را نمی پسندد و قائل است زن و مرد در کنار هم مکمل فعالیت های خانوادگی و اجتماعی هستند.

وی تصریح کرد: هر مکتب و حکومتی که بخواهد زن را از سنگر خانه و خانواده و جامعه دور کند و نقش زنان در اجتماع را نادیده بگیرد، مسلما نخواهد توانست به درستی و سلامت، اهداف خود را عملیاتی کند و شکست خواهد خورد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) زنان و مردان را عمود خیمه جوامع بشری دانست و افزود: جامعه از دو قسمت ممتاز زنان و مردان تشکیل شده است و با بهره مندی از ظرفیت والای این دو به تعالی خواهد رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بعثت پیامبر اکرم(ص)، خاطرنشان کرد: سخت ترین دوره مسئولیت پیامبر اسلام از ابتدای بعثت تا زمان هجرت به مدینه بود و کسانی که در این مدت با پیامبر پیمان بستند و به اسلام ایمان آوردند جزو مخلص ترین، فداکارترین، شجاع ترین، ایثارگرترین و معتقدترین مسلمانان بودند که سخت ترین دوران زندگی خود را در این برهه و تحت شکنجه و آزار و اذیت مشرکان سپری کردند.

آیت الله سعیدی با بیان این که امیرمؤمنان علی(ع) و حضرت خدیجه کبری(س) اولین کسانی بودند که به پیامبر ایمان آوردند، گفت: حضرت خدیجه(س) با ایمان به پیامبر(ص) عمل صالح خود را فزونی بخشید و آنچه داشت را در خدمت پیامبر اکرم جهت ترویج دین اسلام قرار داد.

وی ادامه داد: حضرت خدیجه(س) در سخت ترین دوران تنهایی و غربت پیامبر(ص) سخاوتمندانه، ایثارگرانه و مؤمنانه حضرت را یاری و همراهی کرد و از بانوان فعال و تأثیرگذار اجتماعی در عصر پیامبر اکرم(ص) بود و ام المؤمنین لقب گرفت.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) تأکید کرد: خواهران مبلغ به ویژه بانوان طلبه باید جایگاه زنان در عصر پیامبر اکرم(ص) را که بسیار پررنگ و اثرگذار بود، به همه بشناسانند و زبان گویای اسلام و اهداف پیامبر اکرم(ص) باشند.

وی افزود: بانوان در لحظه لحظه عصر پیامبر(ص) و پیروزی دین اسلام اثرگذار بوده و نقش داشتند همچون حضرت فاطمه زهرا(س) که در بحث تثبیت و دفاع از ولایت امیرمؤمنان علی(ع) تا پای جان ایستادگی کرد و همین طور حضرت زینب(س) که نقش بی بدیلی در واقعه کربلا داشت و با خطبه های خود کربلا را به جهانیان شناساند.

آیت الله سعیدی با بیان این که امروز هم در فضای انقلاب اسلامی و حکومت اسلامی شاهد تأثیرگذاری زنان به طور جدی هستیم و حضور همیشه در صحنه آنها در پشت جبهه، راهپیمایی ها، انتخابات و ... را شاهدیم، گفت: زنان همواره در اسلام و انقلاب جایگاه ویژه ای داشتند که این جایگاه باید حفظ شده و بانوان باید نسبت به این جایگاه حساسیت و غیرت اسلامی داشته باشند.

وی اظهار داشت: بانوان اندیشمند و خواهران طلبه باید جایگاه زنان در جامعه را بیش از پیش تبیین کنند تا دست اجانب در ابعاد مختلف فرهنگی، فکری، معنوی و ... نمایان شده و دسیسه های آنان خنثی شود.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در پایان با بیان این که بهترین و مؤثرترین تبیین کننده جایگاه زنان در جامعه خود بانوان هستند، ادامه داد: امروز عفاف و کرامت و طهارت زنان و مردان مورد هجمه دشمنان قرار گرفته و باید با تمام توان با این هجمه ها مقابله کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha