پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
پژوهشگری

حوزه/مشاور پژوهش های میدانی حوزه خواهران بندرعباس گفت: طلاب با مهارت افزایی و توانمندسازی در زمینه پژوهش، برای پاسخگویی به شبهات دشمن، مسلح شوند زیرا مفاهیم دینی با شیوه های نوین پژوهشی،نیازمند جهانی شدن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در هرمزگان، حسین اسلام پور در کارگاه مجازی روش تحقیق میدانی به همت مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها بندرعباس و همکاری واحد پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران هرمزگان، با اشاره به سبک و شیوه اجرای کارگاه مجازی روش تحقیق میدانی، اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص بهداشتی کشور در مواجهه با ویروس کرونا و عدم امکان برگزاری کارگاه های حضوری،  این کارگاه به صورت آنلاین برگزار می شود.

کارشناس پژوهش با اشاره به سخن شهید سردار قاسم سلیمانی که در تهدیدها موقعیت های پیشرفت وجود داشته که شاید در فرصت ها به وجود نیاید، تصریح کرد: با تبدیل کردن تهدید کرونا به فرصت و به روز کردن فناوری و تکنولوژی به حدود ۲۰ الی ۲۵ مبحث مختصر مراحل تحقیق میدانی پرداخته می شود.

اسلام پور با بیان اینکه تعیین نوع تحقیق در تمام قسمت ها و منزلگاه های تحقیق تأثیر دارد، افزود: در این کارگاه به مباحث؛ تعریف و تفاوت تحقیق میدانی، انواع تحقیق، شیوه  های بیان مسئله، فرضیات تحقیق، اهداف تحقیق، پیشینه نویسی، تعاریف مفهومی و تعاریف عملیاتی، چکیده نویسی، انواع متغیر جامعه آماری، شیوه ها و روش های نمونه گیری در بحث ابزارهای جمع آوری تحقیق پرداخته می شود.

کارشناس علوم قرآنی و حدیث با اشاره به اهمیت پژوهش های میدانی در حوزه های علمیه اذعان داشت: در چند سال اخیر، در کنار پژوهش های کتابخانه ای، پژوهش های میدانی در حوزه های علمیه و به ویژه حوزه های علمیه خواهران مورد توجه قرار گرفته و در حال افزایش و خیزش و جهش است که بسیار جای تقدیر از طلاب محقق و مدیران و معاونان پژوهش دارد.

 اسلام پور با اشاره به شرایط خاص جامعه که به عنوان اصل انفجار اطلاعات مطرح است، اظهار داشت: دشمنان اسلام و اندیشه های ناب محمدی و تخریب کنندگان باورهای ارزشمند اسلامی با ابزارهای مختلف وارد عرصه مبارزه می شوند و با روش های متفاوتی به صورت آشکارا علیه مقدسات اسلام اقدام می کنند، که ضرورت دارد با توجه به این معضلات و مشکلات، طلاب اعم  از؛ خواهران و برادران و معاونان مدارس علمیه با مهارت افزایی و توانمندسازی خود و طلاب، برای پاسخگویی به شبهات و مسائل مطرح شده از سوی دشمن مسلح شوند.

کارشناس پژوهش با بیان اینکه پژوهش های میدانی در کنار  پژوهش های کتابخانه ای و توصیفی از ضروریات کنونی و شرایط امروز جامعه است، اضافه کرد: معاونان پژوهش در راستای گرایش و ترغیب طلاب به پژوهش های میدانی زمینه سازی و بسترسازی کرده تا مفاهیم دینی به شیوه های جدید و نوین جهانی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha