جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام زمانہ

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: ما باید باور به مهدویت را امروزه از طریق رسانه های نوین و بستر فضای مجازی در سطح جامعه و به خصوص نسل جوان تقویت کنیم.

مهدی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با تبریک جشن نیمه شعبان اظهار داشت: هر چند که متأسفانه امسال نیز همچون سال گذشته به خاطر شیوع ویروس نحس کرونا، امکان برگزاری مجالس و محافل مذهبی و نیز آذین بندی کوچه و خیابان همچون سال های گذشته برای آحاد مردم و محبان امام زمان(عج) در این ایام فراهم نیست اما به هر حال یکی از وظایف مهم ما در قبال حضرت حجت بن الحسن(عج)، تلاش به منظور ترویج فرهنگ و آموزه های ناب مهدوی است.

وی افزود: آنچه مهم است این که ما باید با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، در قالب های جذاب رسانه ای و هنر، معارف و آموزه های مهدوی را به جامعه به ویژه در رابطه با نسل جوان منتقل کنیم.

این مدرس دانشگاه همچنین با اشاره به حدیثی از رسول اکرم(ص) مبنی بر این که با فضیلت ترین جهاد امت من انتظار فرج است، ابراز داشت: انتظار فرج به هیچ وجه به معنای خمودگی و انفعال نیست بلکه اتفاقاً در درون خود، پویایی و تلاش و تحرک مضاعفی دارد به این معنا که یک منتظر واقعی ولی عصر(عج) همه تلاش خود را در مسیر اصلاح فردی و جمعی به کار می گیرد و نسبت به مسایل کشور و جهان حساس و پیگیر است.

وی در خاتمه گفت: امروز یکی از مهم ترین کارهای ما باید پاسخ به انبوه شبهات مغرضانه دشمنان در خصوص مهدویت و موضوع انتظار باشد و این که از طریق رسانه های نوین مثل شبکه های اجتماعی و بهره گیری حداکثری از ظرفیت هنر و رسانه در این باره بتوانیم از معارف و آموزه های مهدویت به درستی دفاع نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha