پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اولین پیش‌شماره فصلنامه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه خواهران

حوزه/ رئیس اداره رصد و امداد فرهنگی حوزه های علمیه خواهران از انتشار اولین پیش‌شماره فصلنامه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه خواهران به صورت چاپی و الکترونیکی با عنوان «کوثر» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم زاهره سادات میرجعفری در گفت و گویی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین وظایف طلاب از دیدگاه مقام معظم رهبری هدایت سیاسی، اجتماعی و راهبردی جامعه عنوان شده که با وجود تحولات شدید مدرنیته در عرصه فرهنگ‌ و رسانه، ضرورت استفاده از شیوه های تبلیغی نوین و تخصصی متناسب با مسائل نوپدید و بروز جامعه بیش از بیش احساس می شود.

وی افزود: در این بین یک بانوی طلبه قبل از هر چیز باید خود از سرمایه اجتماعی و بصیرتی غنی برخوردار باشد تا بتواند هدایت سیاسی و اجتماعی خود را با تأسی از الگوی موفق کنشگری بانوان مسلمان زینب گونه به سرانجام برساند.

رئیس اداره رصد و امداد فرهنگی حوزه های علمیه خواهران، پرداختن به معضلات و مسائل زنان و خانواده را همواره جزو اولویت ها و سیاستگذاری های حوزه های علمیه خواهران عنوان کرد و ادامه داد: در این زمینه برنامه ریزی هایی خوبی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا و جهت تحقق اهداف، برنامه ها و سیاست های ۵ ساله حوزه های علمیه خواهران و استفاده حداکثری از توان علمی کنشگری طلاب، ارتقای سطح بینشی و نگرشی طلاب حوزه های علمیه نسبت به مسائل سیاسی اجتماعی، ایجاد حساسیت در مدیران و برنامه ریزان حوزوی، شناساندن عرصه های مختلف کنشگری و ارتقای هویت دینی اجتماعی طلاب و تغییر نگرش جامعه نسبت به هویت تأثیرگذار طلاب، برآن شدیم تا اولویت های سیاسی و اجتماعی طلاب را در قالب مجموعه ای مدوّن به تصویر بکشیم.

خانم میرجعفری گفت: این مجموعه الگوی مناسبی برای جرأت ورزی طلاب در عرصه تفکر انتقادی و نویسندگی خلاق، ثبت و ضبط شیوه های کنشگری سیاسی و اجتماعی فعالانه و نحوه صحیح انتشار آن در فضای رسانه خواهد بود که بصورت فصلنامه فرهنگی، اجتماعی الکترونیکی منتشر می شود.

وی بیان داشت: در همین راستا، به همت اداره رصد و امداد فرهنگی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، اولین پیش شماره فصلنامه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه خواهران با عنوان «کوثر» بصورت نسخه چاپی و الکترونیکی تهیه و تنظیم و منتشر شد.

رئیس اداره رصد و امداد فرهنگی حوزه های علمیه خواهران افزود: «شکر نعمت حوزه»، «حوزه خواهران در نگاه بزرگان»، «دو مؤلفه انتخاباتی شرکت پرشور و انتخاب اصلح»، «کنشگری دینی و اجتماعی»، «دخترانه های انتظار»، «سازش با شاد ناشاد»، «پرونده ویژه: بررسی رابطه انعقاد نطفه و سقط جنین»، «حوزه خواهران و آسیب های اجتماعی»، «کرونا در قرآن»، «آن گاه طلبه شدم» و «اقتدار ملی و خانواده» از مهم ترین موضوعات مطرح شده در این فصلنامه است.

وی ادامه داد: در این فصلنامه همچنین در پرونده ای ویژه، مسئله سقط جنین با موضوعاتی همچون «بررسی رابطه انعقاد نطفه و سقط جنین»، «کفران نعمت»، «جیغ ممتد»، «قتل خاموش!»، «بازخورد مسئله سقط جنین در رسانه» و «فقط اسممو بگو» مورد بررسی قرار گرفته است.

گفتنی است، اولین پیش‌شماره فصلنامه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه خواهران به مدیرمسئولی حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور و سردبیری خانم معصومه ظهیری در ۷۶ صفحه منتشر و در دسترس عموم قرار گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha