جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بهجت پور و حاج علی اکبری

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران گفت: به دنبال ارتقاء و کیفیت بخشی برنامه ها و فعالیت ها در سطح مدارس علمیه هستیم و تلاش می کنیم آسیب ها و موانع موجود را رفع کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور در دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج علی اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور که پیش از ظهر چهارشنبه ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۰ در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، اظهار داشت: تفاهم های خوبی با شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در زمینه های مختلف صورت گرفته است که این تفاهم ها مثبت بوده و روند رو به جلویی داشته است.

وی افزود: امیدواریم در سال جدید این تفاهم ها گسترده تر شده و روابط بین دو نهاد تعمیق شود تا شاهد همکاری های خوبی باشیم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان این که طی سه سال گذشته راه خوبی را در حوزه های علمیه خواهران شروع کرده ایم، ادامه داد: به دنبال این هستیم که آمار های حوزه را به واقعیت نزدیک کنیم و سطح علمی اساتید و طلاب را نیز افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته در ۱۵ سال آینده یعنی افق ۱۴۱۴ حوزه های علمیه خواهران به مرجعیت دینی در عرصه زن و خانواده تبدیل خواهند شد و برای رسیدن به این مهم، ۳ دوره ۵ ساله در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با بیان این که در دوره اول ۵ ساله به دنبال تقویت و توانمندسازی درونی با رفع نواقص و آسیب ها و همین طور ایجاد اقدامات تمهیدی برای تامین استانداردها» هستیم، گفت: «صاحب نظری و کارشناسی در اسلام و اندیشه های ناب محمدی به ویژه در عرصه زن و خانواده» نیز هدف دوم ما در دوره دوم ۵ ساله است.

وی با اشاره به دوره سوم ۵ ساله، بیان داشت: در این دوره حوزه های علمیه خواهران می توانند در عرصه تولید اندیشه و علم اسلامی به توانمندی کافی برسند و این ظرفیت طوری بروز پیدا کند که همه دستگاه ها، حوزه های علمیه خواهران را به عنوان دستگاه محور و مرجع زن و خانواده بشناسند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران، اداره امور بانوان توسط خود خانم ها را از سیاست های حوزه های علمیه خواهران عنوان کرد و افزود: با همین نگاه به دنبال ارتقاء و کیفیت بخشی برنامه ها و فعالیت ها در سطح مدارس علمیه هستیم و تلاش می کنیم آسیب ها و موانع موجود را رفع کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: تلاش داریم دستگاه ها و نهادهای دینی در امتداد حوزه های علمیه قرار بگیرند و در این راستا تعاملات خوبی بین حوزه و سایر دستگاه های دینی و فرهنگی برقرار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha