شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نیره فضائلی، مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه کبری(سلام الله علیها)

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه کبری(س) تهران با بیان اینکه این مدرسه به‌عنوان مرکز پژوهش و مطالعات تخصصی نهج‌البلاغه اهتمام جدی بر آموزش و یادگیری علوم دینی به‌صورت پژوهش محور دارد، گفت: هم اکنون ۱۲۰ طلبه خواهر در این مدرسه مشغول تحصیل هستند و بیش از ۵۰۰ طلبه هم فارغ التحصیل شده اند.

خانم نیره فضائلی، مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه کبری(سلام الله علیها) و مدیر مرکز پژوهش و مطالعات تخصصی نهج البلاغه، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، به معرفی فعالیت های این مدرسه علمیه و مرکز پژوهشی پرداخت.

خانم فضائلی با اشاره به تاریخچه این مدرسه علمیه، گفت: مدرسه علمیه حضرت خدیجه سلام الله علیها باهدف ارتقای بینش دینی و توانمندسازی بانوان در جامعه توسط مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید محسن هزاوه ای همدانی و مرحوم مهری برزگر ضابطیان سال ۱۳۵۷ تأسیس شد.

وی در ادامه از آغاز پذیرش طلبه در این مدرسه علمیه خبر داد و اظهار کرد: مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) در مقطع عمومی سطح دو برای سال تحصیلی آینده از میان متقاضیان و علاقه‌مندان به تحصیل علوم حوزوی طلبه خواهر می‌پذیرد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه کبری(س) افزود: هم اکنون ۱۲۰ طلبه خواهر در این مدرسه علمیه مشغول به تحصیل می باشند و تاکنون بیش از ۵۰۰ طلبه از این مدرسه علمیه فارغ التحصیل شده اند.

خانم فضائلی در تبیین امتیازات ثبت‌نام در مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س)، ابراز کرد: مدرسه علمیه حضرت خدیجه سلام الله علیها به‌عنوان مرکز پژوهش و مطالعات تخصصی نهج‌البلاغه اهتمام جدی بر آموزش و یادگیری علوم دینی به‌صورت پژوهش محور دارد بر همین اساس هرساله شاهد دستاوردهای قابل‌توجهی در مباحث اعتقادی و شبهات دینی بوده که به کمک طلاب و محققین در این مرکز تهیه و مورداستفاده قرار می‌گیرد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) وجود اساتید برجسته و ممتاز علمی را از امتیازات تحصیل در این مدرسه برشمرد و عنوان کرد: غالباً اساتید این مرکز از دانش‌آموختگان همین حوزه هستند؛ یکی از اهداف مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) پرورش بانوان طلبه با تخصص‌های متفاوت و به‌کارگیری آنان در همین مرکز است، در این راستا نیز توانسته‌ایم نیروهای پژوهشی و آموزشی توانمندی را تربیت و به سایر مدارس علمیه خواهران استان تهران اعزام کنیم.

مدیر مرکز پژوهش و مطالعات تخصصی نهج البلاغه افزود: مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) از سال ۹۰ به‌صورت ویژه پژوهش‌های سالانه خود را با محوریت نهج‌البلاغه آغاز و تاکنون توانسته چندین همایش با موضوعات نهج‌البلاغه تحت عنوان میثاق علوی برگزار کند. تا به امروز مباحث مختلفی از نهج‌البلاغه مورد مطالعه و تحقیق قرارگرفته که این تحقیقات هم چنان ادامه دارد.

خانم فضائلی در ادامه تأکید کرد: علاقه‌مندان به این نوع از تحقیقات می‌توانند با ثبت‌نام در مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) علاوه بر بهره‌مندی از مباحث آموزشی در فعالیت‌های علمی_پژوهشی نیز مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به دیگر مزایای تحصیل در مدرسه علمیه حضرت خدیجه کبری(س)، عنوان کرد: ورود به حوزه با آزمون و مصاحبه حضوری، تحصیل رایگان و بدون دریافت شهریه، برخورداری از نظام آموزشی حوزه، فراگیری مهارت‌های تبلیغی، تربیتی و اخلاقی، ارائه مدرک تحصیلی معتبر کارشناسی و امکان ادامه تحصیل در کلیه مراکز حوزوی و دانشگاهی در مقاطع بالاتر از امتیازات شاخص این مدرسه علمیه به شمار می‌رود.

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) تهران درباره فعالیت‌های فرهنگی این مدرسه، اظهار کرد: از جمله فعالیت‌های فرهنگی این مدرسه علمیه می‌توان به برگزاری کلاس‌های فوق‌برنامه مانند کلاس اخلاق، کامپیوتر، طب اسلامی و غیره با بهره‌گیری از اساتید برجسته، برگزاری مراسم و اردوهای مختلف با توجّه به مناسبت‌ها، برقراری واحد بسیج و برگزاری نشست‌های مختلف، برقراری واحد مشاوره با حضور اساتید توانمند و آگاه در این زمینه و ارائه مشاوره درزمینه ‏های مختلف تحصیلی، شغلی، خانوادگی و غیره اشاره کرد.

وی ادامه داد: همچنین ایجاد دارالقرآن و برگزاری کلاس‌های متنوع قرآنی در حیطه‌های مختلف روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، صوت و لحن، تدبر و تفسیر، برقراری مهدکودک و اختصاص دادن فضای مناسب و بهره‌گیری از مربیان آموزش‌ دیده و دارای گواهی از جهاد دانشگاهی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر فعالیت‌های فرهنگی این مدرسه علمیه به شمار می‌رود.

خانم فضائلی با دعوت از داوطلبان علاقمه مند و مستعد به دروس حوزوی، گفت: متقاضیان به ثبت‌نام در مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) می‌توانند از طریق سایت paziresh.whc.ir اقدام به نام‌نویسی کرده و یا به‌صورت حضوری به آدرس تهران، خیابان شریعتی، چهارراه شهید قدوسی و سیدخندان روبروی ساختمان مخابرات، خیابان شهید محبی، پلاک ۳ با شماره تماس ۸۸۷۶۸۳۸۰ مراجعه کنند.

وی در پایان با اشاره به خدمات مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) در ایام شیوع بیماری کرونا به نیازمندان و افرادی که به علت تعطیلی کسب و کارها در فشار اقتصادی بودند، گفت: این مدرسه در چندین مرحله کمکهای معیشتی ارزاق و کمک های نقدی را برای خانواده های نیازمند انجام داد که از جمله اینها می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱- اهدای سه میلیون تومان وجه نقد توسط خیرین مرتبط با مدرسه (اعم از طلاب و...) برای تهیه‌ی آبمیوه ی طبیعی جهت ارسال به بیمارستان ها و توزیع آن ها بین بیماران کرونایی

۲- اهدای یک میلیون و هشتصد هزار تومان وجه نقد برای تهیه ماسک و توزیع آنها بین خانواده ها و عموم مردم

۳- تهیه و توزیع ارزاق و بسته های معیشتی شامل گوشت تازه و دیگر مواد غذایی به درب منازل در دو نوبت در سال ۱۳۹۹
نوبت اول: به مبلغ ۴۰ میلیون تومان در ماه مبارک رمضان
نوبت دوم: به مبلغ ۲۵ میلیون تومان در ماه های محرم و صفر

۴- ذبح و قربانی ده راس گوسفند از ابتدای سال ۱۳۹۹ و تقسیم آن بین خانواده های نیازمند تحت پوشش مدرسه علمیه
۵- تهیه‌ی یک جهیزیه‌ی کامل برای دختر یکی از خانواده‌های تحت پوشش به مبلغ ۵۰ میلیون تومان

۶- پرداخت وجه رهن پول مسکن به مبلغ ۶۰ میلیون تومان برای یکی از خانواده های نیازمند
۷- تهیه یک عدد کولر و ارسال آن برای یکی از خانواده‌های نیازمند

۸- تهیه دو عدد یخچال و ارسال آن برای دو خانواده نیازمند

۹- تامین کمک هزینه‌ی رهن مسکن به بیش از ده خانواده اعم از طلاب و افراد خارج از حوزه

 ۱۰- همکاری یکی از طلاب خواهر به نام خانم مریم عبادی پور با مجموعه مشق احسان با هدف کمک به خانواده های نیازمند در مسجد مقدس جمکران

۱۱- دوخت بیش از ۵۰۰ ماسک توسط طلبه خواهر خانم مریخی و دوخت ۶۰ گان توسط طلبه خواهر خانم باقری

انتهای پیام ۳۱۳/۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha