سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
ماه رمضان

کارشناس و استاد حوزه، شناخت حقیقت ماه مبارک رمضان را سبب تلاش بیشتر برای دستیابی به اخلاص در رفتارها دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، خانم سکینه ساروخانی در نشست مجازی مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) بیان کرد: شناخت حقیقت  ماه رمضان، معنای روزه و فلسفه مهمانی خدا، انگیزه انسان را برای اخلاص در امور و انجام عبادات متناسب با صاحب مهمانی، افزایش می دهد.

وی در اهمیت روزه داری با استناد به روایتی از رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم)، برترین انسان ها را در روز قیامت، نزد خدا، افرادی دانست که گرسنگی و تفکر بیشتری داشته باشند.

استاد حوزه خواهران، پاک سازی دل را از اعمال بسیار مهم برای آمادگیِ این مهمانی بزرگ برشمرد و آن را شامل دو قسم مادی و معنوی مطرح نمود و افزود: پاکی مال از طریق پرداخت خمس و وجوهات و پاکی معنوی با توجه به نوافل، برنامه ریزی های معنوی، اولویت دادن به ادعیه های وارده، تدبّر و فهم قرآن حاصل می گردد.

خانم ساروخانی در تبیین پاک شدن و تطهیر معنوی، بر سحری خوردن، تلاوت سوره قدر، دعا برای درک شب قدر و ... تأکید کرد و با استناد به روایتی از حضرت رسول (صلی الله علیه و آله و سلم) روزه مقبول را نتیجه گناه نکردن اعضا و جوارح، حضور قلب و درک لحظات این ماه مبارک دانست.

وی در پایان، لزوم آراسته کردن خود برای حضور در مهمانی الهی با محاسبه نفس، خلوت با خدا، زهد، صبر، تفکر و انس با حق تعالی را خاطر نشان کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha