سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مدیرکل آموزش قوه قضائیه

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعدی گفت: مسیرهای غیرالهی فقط چند لحظه ای و چند متری جلوی پای انسان را روشن می‌کند و بعد کنار می روند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید سعدی، مدیرکل آموزش قوه قضائیه، در نخستین جلسه از سلسه مباحث «تفسیر قرآن کریم»، با بیان اینکه روشنایی مسیرهای غیرالهی چند لحظه‌ای و موقتی هستند، اظهار داشت: مسیرهای غیرالهی فقط چند لحظه و چند متری جلوی پای انسان را روشن می‌کند و سپس خاموش می شود؛ از این رو انسان باید به سراغ مسیرهای الهی رود و قاعده این است که انسان ها فقط به دنبال عبادت خداوند متعال باشند و او را پرستش کنند.

وی با اشاره به ایه ۲۲ سوره بقره مبنی بر«الَّذِی جَعَلَ لَکُمُ الْأَرْضَ فِرَ شاً وَالسَّمَآءَ بِنَآءً وَأَنْزَلَ مِنَ السَّمَآءِ مَآءً فَأَخْرَجَ بِهِ مِنَ الَّثمَراتِ رِزْقاً لَّکُمْ فَلَاتَجْعَلُواْ للَّهِ أَنْدَاداً وَ أَنْتُمْ تَعْلَمُونَ‏» بیان کرد: عده ای سوال می کنند که خداوند برای انسان چه کرده است؟ در پاسخ باید گفت که خدا، خدایی است که شما و پیشینیان شما را خلق کرده و همان خدایی است که برای شما فرشی همانند زمین پهن کرده و از آسمان که به عنوان سقف بالای سر او بنا شده آب حیات بخش را نازل کرده و ناشی از آب ثمرات زیادی را به عنوان رزق برای انسان نازل می‌کند.

مدیرکل آموزش قوه قضائیه ادامه داد: وقتی انسان وارد این بحث می‌شود که زمین چگونه زیر پای انسان به عنوان یک فرش در اختیار انسان قرار گرفته و انسان‌ها در آن جا زندگی می کنند، خانه می سازند و زراعت می کنند بسیار متعجب می شود ولی متاسفانه انسان ها هیچکدام متوجه نیستند که اینها از نعمت‌های الهی است.

وی به کم و کیف خلقت آسمان و زمین اشاره کرد و گفت: اگر قرار بود انسان با ساخته دست خودش بخواهد جلوی برخی مسائل مانند شهاب سنگ‌ها و اشعه‌های مضر را بگیرد آیا واقعا می‌توانست این کار را انجام دهد؟ در حال حاضر وقتی فضانوردان به خارج از کره ماه می‌روند یکی از مشکلاتی که دارند این است که اگر شهاب سنگی به سمت و سوی آنها بیاید آنها باید چکار کنند و امثال این سوالات بسیار فراوان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعدی، خاطرنشان کرد: با همه این اوصاف که همه برای رزق انسان است، آیا سزاوار است کسی را شریک باری تعالی قرار دهیم؟ آیا افراد باید به این آسانی ادعای اشخاصی که ادعای خدایی می‌کنند را قبول و برای خدا شریک قائل شوند؟

وی در پایان گفت: بعضی از افراد ادعا می کنند که مسیح فرزند خداست در حالی که با تفکر و تعقل در آیات الهی می توان به این موضوع پی برد که خداوند هیچگونه مثل و مانند و شریکی ندارد.

لازم به ذکر است، علاقمندان می‌توانند جهت مشاهده پرونده خبری سلسله مباحث "تفسیر قرآن کریم" در ماه مبارک رمضان «(اینجــــــــــا)» کلیک کنند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha