جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سعدی

حوزه/ حجت‌الاسلام سعدی گفت: دریچه فهم انسان‌ها بر اثر گوش نکردن به فرمان‌های الهی به‌مرورزمان بسته می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام سعید سعدی، مدیرکل آموزش قوه قضائیه، در پنجمین جلسه از سلسله مباحث «تفسیر قرآن کریم» با اشاره به آیه قرآنی «إِنَّ اللَّهَ لَا یَسْتَحْیِی أَنْ یَضْرِبَ مَثَلًا مَا بَعُوضَةً فَمَا فَوْقَهَا فَأَمَّا الَّذِینَ آمَنُوا فَیَعْلَمُونَ أَنَّهُ الْحَقُّ مِنْ رَبِّهِمْ وَأَمَّا الَّذِینَ کَفَرُوا فَیَقُولُونَ مَاذَا أَرَادَ اللَّهُ بِهَذَا مَثَلًا یُضِلُّ بِهِ کَثِیرًا وَیَهْدِی بِهِ کَثِیرًا وَ مَا یُضِلُّ بِهِ إِلَّا الْفَاسِقِینَ» اظهار داشت: خداوند متعال برای افراد دارای ایمان و عمل صالح نعمت‌هایی را فراهم کرده است.

وی با اشاره به این‌که خداوند در آیه ۲۶ سوره بقره برای هدایت بشر به چیزی ریزتر از پشه مثال می‌زند، بیان کرد: در این آیه آمده که اگر کسی می‌خواهد هدایت شود با مثال‌هایی ریزتر از پشه هم هدایت خواهد شد.

مدیرکل آموزش قوه قضائیه عنوان کرد: اگر مطلب ساده‌ای بیان شد به معنای ساده بودن آن نیست بلکه هنر خداوند متعال است که با مثال‌های ساده، معضلات بزرگی مطرح می‌کند و قرآن کریم سرشار از این مثال‌ها است.

بیشتر بخوانید؛

کیفیت اعمال انسان به ایمان او بستگی دارد

حجت‌الاسلام سعدی، بابیان این‌که داشتن مثال و نمونه عینی سبب بهتر فهمیدن مطلب می‌شود، ادامه داد: «فَأَمَّا الَّذِینَ آمَنُوا فَیَعْلَمُونَ أَنَّهُ الْحَقُّ»، کسانی که ایمان آورده‌اند و اعتقاد درونی دارند می‌دانند که این مثال‌ها حق است.

وی با اشاره به این‌که تنها فاسقین با مثال‌های ساده در قرآن کریم دچار گمراهی می‌شوند، گفت: بر اساس آیات ابتدایی سوره بقره فاسق کسی است که از پوسته تقوا خارج‌شده است. کافر خداوند متعال را قبول ندارد اما فاسق به احکام خدا عمل نمی‌کند.

مدیرکل آموزش قوه قضائیه بابیان این‌که دریچه فهم انسان‌ها براثر گوش نکردن به فرمان‌های الهی به‌مرورزمان بسته می‌شود، خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم که گناه بر انسان غلبه پیدا کند؛ چراکه در این صورت‌ وضعیت بدی پیدا خواهیم کرد و اعتقادات انسان صدمه می‌خورند.

لازم به ذکر است، علاقمندان می‌توانند جهت مشاهده پرونده خبری "تفسیر قرآن کریم" «(اینجــــــــــا)» کلیک کنند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha