شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سعدی

حوزه/ حجت‌الاسلام سعدی گفت: راه رهایی از عذاب، انس با آیات قرآن کریم و باز کردن دریچه‌های دل به روی مفاهیم قرآنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام سعید سعدی، مدیرکل آموزش قوه قضائیه، در سومین جلسه از سلسله مباحث «تفسیر قرآن کریم» با اشاره به ادامه آیه ۲۳ سوره بقره، اظهار داشت: خداوند متعال ذره‌ای از قدرت خود را به مردم نمایش داد و بحث اعجاز بزرگ [قرآن کریم] را به تحدی گذاشت که اگر مردم شک دارند یک سوره یا تعدادی آیه مانند آن بیاورند.

وی با اشاره به آیه ۲۴ سوره مبارکه بقره مبنی بر «فَإِنْ لَمْ تَفْعَلُوا وَ لَنْ تَفْعَلُوا فَاتَّقُوا النَّارَ الَّتِی وَقُودُهَا النَّاسُ وَ الْحِجارَةُ أُعِدَّتْ لِلْکافِرِینَ» گفت: اگر آیه یا سوره‌ای مانند قرآن نیاورید که قطعاً نمی‌توانید و تاکنون هم کسی نتوانسته کتابی مانند قرآن کریم بیاورد، از آتش جهنم بترسید و بر حذر باشید.

حجت الاسلام سعدی، عنوان کرد: کسانی با اظهارنظرها و حرف‌های بدون مبنا، مسیری غیر از مسیرهای الهی را برای مردم بار می کنند، ابتدا خودشان و بعد دیگران را در این آتش می‌سوزانند.

بیشتر بخوانید؛

فصاحت و بلاغت آیات قرآن مثل و مانند ندارد

وی با توجه به عبارت «أُعِدَّتْ لِلْکافِرِینَ‌» در آیه فوق گفت: کافر کسی است که روی حقیقت را پوشش می‌دهد و ابتلای انسان به کفر یعنی اینکه حقیقت را نمی‌بیند و این امر نیز سبب محدودیت دید او می‌شود.

مدیرکل آموزش قوه قضائیه با اشاره به عبارت «وَ لَهُمْ أَعْیُنٌ لَا یُبْصِرُونَ بِهَا وَلَهُمْ آذَانٌ لَا یَسْمَعُونَ بِهَا»، در آیه ۱۷۹ سوره اعراف، افزود: طبق این آیه، اگر کسی به دنبال لجاجت در برابر استدلال‌های خداوند متعال رفت، عاقبت آن آتشی است که هیزمش خود اوست. اگر عقل، منطق و اقناع در وجود چنین افرادی کارساز نبود، پروردگار فرموده‌اند از آتشی بپرسید که خود شما هیزم آن هستید.

حجت الاسلام سعدی در پایان گفت: راه رهایی از عذاب، تمرکز و مأنوس شدن با آیات قرآن کریم و باز کردن دریچه‌های دل به روی مفاهیم قرآنی است.

لازم به ذکر است، علاقمندان می‌توانند جهت مشاهده پرونده خبری "تفسیر قرآن کریم" «(اینجــــــــــا)» کلیک کنند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha