شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
برگزاری نشست مجازی تقدیر از اساتید حوزه های علمیه خواهران

حوزه/ به مناسبت هفته معلم نشست تکریم و تقدیر از اساتید حوزه های علمیه خواهران به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،در آستانه هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله مطهری، نشست تکریم و تقدیر از اساتید حوزه های علمیه خواهران به صورت مجازی و برخط برگزار شد.

در این مراسم که به صورت زنده از لایو مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران پخش می شد حجج اسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور مدیر و مجتبی فاضل معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و همچنین خانم غروی نائینی مدیر کل امور اساتید این مرکز به سخنرانی پرداختند.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین فاضل با گرامیداشت روز معلم و یاد و خاطره شهید مطهری و با اشاره به تقارن این ایام با شهادت امیرمؤمنان علی(ع)، اظهار داشت: اهمیت علم آموزی و علم اندوزی به قدری است که حضرت علی(ع) در نهج البلاغه می فرمایند «مَا أَخَذَ اللَّهُ عَلَی أَهْلِ الْجَهْلِ أَنْ یَتَعَلَّمُوا، حَتَّی أَخَذَ عَلَی أَهْلِ الْعِلْمِ أَنْ یُعَلِّمُوا؛ خداوند از جاهلان پیمان فراگیری نگرفت تا اینکه از دانشمندان پیمان آموختن گرفت.

وی افزود: اساتید باید با توجه به شرایط روز جامعه، نسبت به تعلیم و تربیت اهتمام دوچندان داشته باشند و خود را با تکنیک ها و تکنولوژی های جدید در شرایط کرونا و پساکرونا وفق دهند.

در ادامه این مراسم خانم غروی گزارشی از برنامه ۵ ساله اداره کل امور اساتید معاونت آموزش حوزه های علمیه خواهران ارائه داد و اظهار امیدواری کرد با اجرای این برنامه طلاب به رشد علمی، اخلاقی و مهارتی دست پیدا کنند.

در بخش پایانی برنامه نیز حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با اشاره به فعالیت ۲۵ ساله مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در عرصه تعلیم و تربیت بانوان فرهیخته، بیان داشت: در طول این سال ها به حول و قوه الهی انرژی ها متراکم شده، ظرفیت ها شناسایی گردیده و فرصت برای میدان داری بانوان در عرصه تعلیم و تربیت فراهم شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha