پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بهجت پور

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران گفت: شهید مطهری برای همه ما الگویی استوار و ماندگار از تلاش یک روحانی، عالم دین و استاد حوزه و دانشگاه است که برای به میدان آوردن همه ظرفیت ها در جهت خدمت به دین، رفع جهالت و اصلاح جامعه از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور در نشست تکریم و تقدیر از اساتید حوزه های علمیه خواهران که در آستانه هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله مطهری، به صورت مجازی و برخط برگزار شد، اظهار داشت: در آستانه لیالی قدر قرار داریم، شب هایی که فرصت بالا و والایی برای دریافت مقدرات الهی است.

وی با گرامیداشت هفته معلم و سالروز شهادت استاد مطهری، افزود: شهید مطهری برای همه ما الگویی استوار و ماندگار از تلاش یک روحانی، عالم دین و استاد حوزه و دانشگاه است که برای به میدان آوردن همه ظرفیت ها در جهت خدمت به دین، رفع جهالت و اصلاح جامعه از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان این که شهید مطهری در سخت ترین دوران، خود را در وسط معرکه و در متن و کوران حوادث قرار داد تا با کژی ها و جهالت ها مبارزه کند، ادامه داد: این شهید والامقام، شهید شناسایی دردها، رنج ها و کمبود ها بود و همچون طبیبی بود با علمش در هر جای مورد نیاز به درمانگری می پرداخت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت ۲۵ ساله مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در عرصه تعلیم و تربیت بانوان فرهیخته، بیان داشت: در طول این سال ها به حول و قوه الهی انرژی ها متراکم شده، ظرفیت ها شناسایی گردیده و فرصت برای میدان داری بانوان در عرصه تعلیم و تربیت فراهم شده است.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با بیان این که حدود ۹۴ درصد از اساتید مدارس علمیه خواهران در سطح ۲ را خود بانوان تشکیل می دهند، گفت: این رقم در سطح سه حدود ۳۵ درصد و در سطح چهار ۹ درصد است و ما باید زیرساخت های سطح ۳ و ۴ را گسترده تر کنیم تا خواهران فرصت بیشتری برای حضور در میدان های نیمه تخصصی و تخصصی را پیدا کنند و تلاش داریم بتوانیم این مهم را محقق کنیم.

وی تصریح کرد: در همین راستا برنامه ۵ ساله ای با هدف ارتقاء جایگاه حوزه های علمیه خواهران طراحی شده که یکی از گام های افق پیش روی این نهاد است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان این که ما در افق ۱۴۱۴ باید حوزه ای داشته باشیم که توانا بوده و محور عرصه زن و خانواده در افق ملی و بین المللی باشد، افزود: برای رسیدن به این هدف باید سه گام «توانمندسازی درونی، رفع نواقص و ایجاد اقدامات تمهیدی تا تأمین استاندارد های علمی، پژوهشی، فرهنگی و پشتیبانی»، «صاحب نظری در اسلام و اندیشه های ناب محمدی به ویژه در عرصه زن و خانواده» و «توانمندی در عرصه تولید اندیشه و علم اسلامی» برداشته شود.

وی با تأکید بر اینکه اساتید باید مرزهای دانش را بپیمایند، توانمندی کافی را پیدا کرده و طلاب را در این راستا تربیت کنند، خاطرنشان کرد: اساتید وقتی در تراز علمی عالی قرار بگیرند، لذت دانش را درک می کنند؛ لذا بهتر می توانند طلاب تراز علمی تربیت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور ادامه داد: معلمی صرفا رفع جهل به معنای نادانی نیست، بلکه معلمی رفع جهالت و ایجاد بینش روشن نسبت به مسائل مختلف است و حوزه نیز در این راستا وظیفه دارد مؤمنان بصیر و دانشمند تربیت کند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۱ گروه علمی در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و تشریح برخی از فعالیت های این گروه ها، بیان داشت: جا دارد گروه های علمی ای نیز در سطح مدارس علمیه با هدف انسجام در امور آموزشی، پژوهشی و فرهنگی تشکیل شود.

مدیر حوزه های علمیه خواهران در بخش پایانی سخنان خود به سامانه مدرس اشاره کرد و گفت: این سامانه تلاش می کنددروس را با تمام شرایط حضوری، به صورت مجازی ارائه کند و حس حضور در مدرسه و کلاس را به اساتید و طلاب منتقل نماید.

وی ضریب نفوذ سامانه مدرس در کشور را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: ما در حوزه علمیه به دنبال آموزش صرف نیستیم و طلاب را محصول توان و اندیشه استاد می دانیم و این اساتید هستند که باید روح پرسشگری را در طلاب ایجاد کرده، آنها را در مسیر دانش و فتح مرزهای علمی قرار دهند و علاقه و عشق به تحصیل در رشته های مختلف را در طلاب ایجاد کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha