شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 958137
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۲
ماه رمضان

حوزه/ استاد حوزه خواهران گفت: انسان به اندازه شناخت می تواند حمد داشته باشد، اما به دلیل محدود بودن درک و فهم انسان، نعمت ها برای او قابل احصاء نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم سیده طاهره موسوی در نشست معرفتی که به صورت مجازی از سوی مدرسه علمیه الزهراء(س) گرگان برگزار شد، به شرح و تفسیر فرازهایی از دعای افتتاح پرداخت.

وی با تاکید بر شناخت ماه مبارک رمضان، گفت: خداوند ابواب دعا را برای انسان باز کرده و انسان با شناخت و معرفت می تواند محصول سال خود، بلکه محصول عمرش را فراهم کند.

استاد حوزه خواهران به شیوه های دعاکردن و نحوه ارتباط داعی با خداوند پرداخت و گفت: داعی ابتدا درخواست خود را بیان نکرده، بلکه شرح حال خود را با حمد و ثنای خداوند که مقدم بر الفاظ تسبیح و تقدیس بوده، آغاز می کند.

موسوی با اشاره به فراز "وَ أَیْقَنْتُ أَنَّکَ أَنْتَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِینَ" گفت: در این فراز، داعی به مقام یقینی، خداوند را ارحم الراحمین دانسته که او را مورد سؤال و مواخذه قرار نمی دهد.

وی، حمد را مقابل نعمت دانست و افزود: انسان به اندازه شناخت می تواند حمد داشته باشد، اما به دلیل محدود بودن درک و فهم انسان، نعمت ها برای او قابل احصاء نیست.

موسوی ادامه داد: درک خداوند برای انسان فهم ظاهری و در قالب اسماء بوده که این اسماء سعه و ضیق دارد، بنابراین هیچ عقلی نمی تواند به طور کامل اوصاف او را بشناسد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha