شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 958988
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
رضا نوری

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: راه‌اندازی دانشکده مذاهب اسلامی در بجنورد مقوم وحدت شیعه و سنی در خراسان شمالی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست راه‌اندازی دانشکده مذاهب اسلامی بجنورد، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۶ مدرسه علمیه شیعه و تعدادی مدرسه علمیه اهل سنت در استان دایر است، البته دانشکده مذاهب اسلامی، اقدامی متفاوت از حوزه علمیه و دانشگاه‌ها است.

وی اظهار کرد: کسب دانش توسط دانشجویان شیعه و اهل سنت در کنار هم سبب وحدت بیشتر میان مسلمانان است.

امام‌جمعه بجنورد گفت: دشمن تلاش دارد مسلمانان دچار تفرقه شوند و با همین هدف میان مسلمانان جنگ نیابتی راه انداخته است؛ اما ایجاد این دانشکده می‌تواند وحدت را افزایش دهد.

گفتنی است، بر اساس برنامه مهرماه امسال برای نخستین سال ۱۲۰ دانشجو در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشکده مذاهب اسلامی بجنورد جذب می‌شوند که این تعداد شامل ۹۰ دانشجوی کارشناسی و ۳۰ دانشجوی کارشناسی ارشد است.

این دانشکده در چهار رشته شامل دو رشته مقطع کارشناسی و دو رشته در کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد.

بر اساس دفترچه راهنمای دانشگاه مذاهب اسلامی کشور، در دانشکده مذاهب اسلامی خراسان شمالی در مقطع کارشناسی در رشته‌های رشته فقه حقوق حنفی به ظرفیت ۴۰ نفر و فقه و حقوق امامیه ۵۰ نفر و در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های فقه مقارن و حقوق جزای اسلامی ۱۰ نفر و فقه مقارن و حقوق خصوصی اسلامی ۲۰ نفر دانشجو پذیرش خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha