جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ نشست بنیاد غدیر خراسان شمالی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی از برگزاری جشنواره ملی سفره‌های عیدانه غدیر به میزبانی این استان هم‌زمان با عید غدیر امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست بنیاد غدیر استان، از برگزاری جشنواره ملی سفره‌های عیدانه غدیر به میزبانی خراسان شمالی خبر داد و افزود: در قالب این جشنواره خانواده‌ها در ایام غدیر اقدام به برپایی سفره‌های غدیر و تهیه تصویر از سفره‌های خود کرده و از طریق فضای مجازی، به دبیرخانه جشنواره ارسال می‌کنند.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف برگزاری این جشنواره ترویج و گسترش بیش از پیش سنت برپایی سفره‌های عیدانه غدیر است، افزود: باید تلاش کنیم سفره‌های عیدانه غدیر به فرهنگ و گفتمان عمومی تبدیل شود که در این راستا امسال جشنواره سفره‌های عیدانه غدیر ابتدا به‌صورت ملی برگزار شده و بر اساس برنامه قرار است در سال‌های آتی به‌صورت بین‌المللی برگزار شود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اظهار کرد: برای اجرا در حاشیه این جشنواره نشست‌های علمی و پژوهشی، ویژه‌برنامه "سفره حلال مقدمه کمال" شامل تبیین نکاتی که حضرت درباره اهمیت لقمه حلال در نهج‌البلاغه فرموده‌اند، تهیه عکس نوشته و تولید کلیپ و انتشار آن‌ها در فضای مجازی و مواردی از این قبیل برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به اجرایی شدن طرح برپایی سفره‌های عیدانه غدیر در استان از چند سال پیش، اضافه کرد: در چند سال اخیر خواهران و مادران در استان برای برپایی سفره‌های عیدانه غدیر همت قابل‌تقدیری داشته‌اند؛ به‌گونه‌ای که حتی فرزندان خود را نیز در اجرای این طرح مشارکت داده و گستره اجرایی آن را افزایش داده‌اند.

مدیر حوزه علمیه استان با تأکید بر تقویت و ترویج بیش از پیش این برنامه و فرهنگ‌سازی برای نکوداشت شایسته عید غدیر، ادامه داد: شایسته است در این زمینه به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که در ایام غدیر جنب‌وجوشی در این استان و کشور صورت گیرد و فضای جامعه مملو از شورونشاط باشد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به اینکه در قالب سفره‌های عیدانه غدیر در پی ترویج و تبیین این موضوع هستیم که عید غدیر به‌عنوان مهم‌ترین عید اسلامی گرامی داشته شود، افزود: همان‌گونه که عید نوروز و گرامیداشت آن سنت حسنه بوده و در کنار آن هزاران اتفاق خیر می‌افتد، باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام کنیم که در عید غدیر که بزرگ‌ترین عید جهان اسلام است هم خانواده‌ها به موضوع ورود کرده و این عید را به‌صورت ویژه جشن بگیرند.

عضو بنیاد غدیر خراسان شمالی همچنین با اشاره به ضرورت ترویج و تبلیغ نمادهای مربوط به غدیر در جامعه، افزود: علاوه بر این انتظار می‌رود نهادهای عضو بنیاد غدیر در زمینهٔ برگزاری جشنواره ملی سفره‌های عیدانه غدیر نیز مشارکت جدی داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha