پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
صدرایی عارف

حوزه / سردبیر خبرگزاری حوزه با اشاره به اینکه جنس کار روحانی متفاوت از دیگر اقشار است، گفت: روحانیت نقش راهبری جامعه را به عهده دارد و یکی از مهم‌ترین نقش‌هایی که می‌تواند در عرصه انتخابات ایفا نماید، تبیین الگوی رقابت مومنانه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حسن صدرایی عارف، در مراسم تقدیر از اساتید مدارس علمیه استان همدان، با تاکید بر اهمیت برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کشور، اظهار داشت: رئیس جمهور برگزیده در این انتخابات، اولین رئیس جمهور گام دوم انقلاب خواهد بود و این اهمیت مسأله را دو چندان می‌کند.

وی با بیان اینکه حضور پرشور و انتخاب درست دو دغدغه اصلی رهبر معظم انقلاب در رابطه با انتخابات است، گفت: طبعا دغدغه جامعه حوزوی این است که وظیفه او به عنوان یک روحانی برای حرکت در این مسیر و رفع دغدغه امام جامعه چیست؟

سردبیر خبرگزاری حوزه با اشاره به اینکه جنس کار روحانی متفاوت از دیگر اقشار است، مطرح کرد: روحانیت نقش راهبری در جامعه را بر عهده دارد و و یکی از مهم‌ترین نقش‌هایی که می‌تواند در عرصه انتخابات ایفا نماید، تبیین الگوی رقابت مومنانه است.

وی با بیان اینکه باید به دنبال پیدا کردن علت عدم مشارکت افراد در انتخابات باشیم، عنوان کرد: این افراد یا ناامید نسبت به اصلاح هستند و یا معترض، بنابراین باید با شناسایی مخاطب، نحوه صحبت و توجیه آن را نیز فرا بگیریم.

باید مدل مدیریتی حاج قاسم را در جامعه تبیین کنیم

صدرایی عارف با بیان اینکه عده‌ای در جواب این سؤال که چرا رای نمی‌دهید؟ سریعا به نحوه مدیریت مرغ و پراید اشاره می‌کنند، گفت: باید به این افراد گفته شود که ما هم نسبت به اینگونه حکمرانی که در آن قیمت مرغ و پراید افسارگسیخته می‌شود، معترض هستیم و در عوض باید مدل مدیریتی شخصیت‌هایی چون حاج قاسم را مطرح کرد که توان دفاعی و بین‌المللی ایران و محور مقاومت را از کجا به کجا رسانده است.

وی با تاکید بر اینکه مشارکت پایین، اقتصاد و امنیت را تحت تاثیر قرار می‌دهد، خاطر نشان کرد: باید عده‌ای از افرادی را که به دنبال عدم شرکت در انتخابات هستند به این موضوع توجه دهیم که خیلی از تحریم‌ها و طراحی‌های علیه امنیت ملی، بعد از فتنه سال ۸۸ که بخشی از مردم به بیرون آمدند و انسجام ملی را دچار مخاطره کردند، اتفاق افتاد و این موضوع می‌تواند در رابطه با عدم شرکت در انتخابات اثر یکسانی داشته باشد. همچنانکه یک دولت ضعیف، از توان کمتری برای رفع مشکلات اقتصادی برخوردار خواهد بود بنابراین عدم مشارکت، نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه ممکن است از نظر اقتصادی و امنیت کشور آسیب‌زا باشد.

سردبیر خبرگزاری حوزه با تاکید بر اهمیت تببین الگوی رقابت مومنانه در جامعه یادآور شد: رهبر معظم انقلاب نسبت به انتخابات آمریکا با اکراه صحبت می‌کنند، به گونه‌ای که گویی این انتخابات در دید ایشان یک انتخابات فاسد در نظام مدرن غربی است بنابراین باید کوشش نمود تا ابعاد منفی در انتخابات آمریکا و نظام غربی را تبیین کنیم و ابعاد جامعه و به خصوص افراد اصلی در انتخابات و رقابت‌های انتخاباتی را هشدار دهیم تا گرفتار آسیب‌های انتخابات از نوع غربی نشویم.

تبیین عالمانه وظیفه امروز حوزه است

صدرایی عارف با اشاره به اینکه متاسفانه گاهی از موارد همان روش‌های انتخاباتی غربی را هم در داخل کشور شاهد هستیم، گفت: زمانی که ما کاندیدای رقیب را نقد می‌کنیم باید مراقب باشیم که خروجی آن، سیاه نمایی کل نظام می‌شود یا خیر و کارنامه جمهوری اسلامی و خدمات نظام اسلامی را زیر سوال نبریم، بنابراین لازم است که برای بیان ویژگی‌ها و نقدها تبیینی عالمانه داشته باشیم و این کار در توان حوزه‌های علمیه است.

وی با بیان اینکه آنقدر باید این موضوع را در جامعه تبیین کنیم که کاندیداهای ریاست جمهوری نیز متاثر از آن شوند، مطرح کرد: با کار فرهنگی و مستمر می‌توان ذائقه مردم و به خصوص کاندیداها و هوادارن ایشان را نسبت آسیب‌های مدل انتخاباتی در غرب هوشیار کرد.

وی با گلایه از اینکه گاهی در مبارزات انتخاباتی شاهد هستیم که توسط برخی از افراد و کاندیدها تولید نفرت می شود، گفت: رقابت مومنانه، رقابت فاسدان با یکدیگر نیست، رقابت بر سر شایستگی است و لذا امیدواریم با ترویج این فرهنگ در جامعه، در آینده شاهد انتخاباتی باشیم که مردم از کاندیداها ، مطالبه برنامه‌های ایشان برای تعالی و پیشرفت جامعه را داشته باشند.

صدرایی عارف با بیان اینکه به دلیل وضعیت شیوع کرونا، انتخابات سال ۱۴۰۰ متمایزترین انتخابات از نظر رسانه است، عنوان کرد: در سال‌های گذشته بیشتر با برگزاری ستاد و شور انتخاباتی در این مراکز به تبلیغ کاندیدای مورد نظر خود می‌پرداختیم، اما امسال این شرایط تقریبا تعطیل است و تبلیغات انتخابات در فضای مجازی انجام می‌شود، اما باید ببینیم که این فضا در پیام‌رسان‌های ایمن است یا پیام رسان‌های خارجی که مدیریت آن نیز در خارج از کشور است؟

سردبیر خبرگزاری حوزه با اشاره به اینکه دشمن با مدیریت خود، تولید محتوا در فضای مجازی را مهندسی می‌کند، یادآور شد: در این فضا تمام مطالب رصد می‌شود و با بهره‌مندی از ذائقه‌شناسی مردم، موج‌سازی درباره محتوای موجود در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی با اهداف بیرونی دنبال می‌شود.

طلاب برای مشارکت حداکثری به تبلیغ چهره به چهره بپردازند

وی اهتمام طلاب و روحانیون برای تبلیغ چهره به چهره و دعوت مردم به مشارکت در انتخابات را ستود و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران، نظامی مقدس و برخاسته از مبانی دینی است و طبعا دعوت به مشارکت در انتخاباتی که این نظام را تقویت می‌کند و موجبات رشد و تعالی در این کشور اسلامی می‌شود، از بعد دینی و معنوی نیز برخوردار است.

صدرایی عارف در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر اهمیت رفتار هوشمندانه در جامعه تاکید کرد و گفت: با مشاهده خط فکری و سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب می‌توان به این نتیجه رسید که مسائل جمهوری اسلامی با مذاکره حل نمی‌شود و جنس مسائل ایران به گونه‌ای است که باید به صورت ریشه‌ای تبیین شود، البته در کنار آن نیز باید به بدعهدی طرف مقابل اشاره کرد که این موضوع با جست و جو ساده در اینترنت قابل دسترسی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha