پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام محسن ملک  پور
حجت‌الاسلام والمسلمین محسن ملک‌پور

حوزه/ امام جمعه شهرستان فارسان با بیان اینکه به جوان یا میانسال با نشاط مومن و متعهد و متخصص در امورات شهری رای بدهید، گفت: مسئله را سیاسی نکنید. ما امروز افراد عمل‌گرا و عملیاتی می‌خواهیم که با ایمان و جهادی شروع کنند و این شهر و منطقه را نجات دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن ملک‌پور، امام جمعه فارسان، ظهر امروز در خطبه نماز جمعه شهرستان فارسان، با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) اظهار داشت: امام باقر علیه السلام از رسول خدا نقل می‌کنند که حضرت فرمودند: جبرئیل مرتب مرا از یک چیز نهی می‌کرد و آن مشاجره با دیگران است. همان‌طور که از شرب خمر و بت پرستی نهی می‌کرد.

وی افزود: از این بالاتر این است که ما حتی نباید نسبت به برادران ایمانی خود گمان بد داشته باشیم. علاوه بر اینکه مشاجره نکنیم حتی نباید فکر بد هم داشته باشیم.

امام جمعه شهرستان فارسان با عنایت بر روایت دیگری از ائمه اطهار بیان کرد: امام صادق علیه السلام فرمودند که اگر مومنی، نسبت به مومن دیگر نیت بدی داشته باشد، خدا اعمال عبادی او را قبول نمی‌کند.

حجت‌الاسلام ملک پور، با طرح سؤال اینکه رفتار خود ما با دوستانمان چگونه است؟، خاطرنشان کرد: مؤمن متقی شیعه امیرالمومنین(ع) نیت بد راجع به افراد ندارد، که اگر چنین بود باید به اصلاح نفس خویش بپردازد.

امام جمعه شهرستان فارسان، ادامه داد: امیرالمومنین علیه السلام به بعضی از فرزندانشان فرمودند که از دشمنی با دیگران بپرهیزید! چرا که آنان دو دسته اند: یا انسان‌های عاقلی هستند که در صورت دشمنی از راه هوش و ذکاوت وارد مکر می شوند و تو را گرفتار می‌کنند و یا انسان‌های جاهلی هستند که با عجله تو را گرفتار می‌کنند؛ دشمنی این گونه آغاز می‌شود که تو چیزی می‌گویی و او پاسخی می‌دهد، گفته تو جنس مذکر و پاسخ او جنس مونث است. مولود این دو، دشمنی است.

حجت‌الاسلام ملک‌پور اظهار داشت: گاهی انسان خیال می‌کند اگر علیه کسی ادعائی کند، می‌تواند به منفعتی دست پیدا کند و یا خیال حقی برای خودش می‌کند، در نتیجه اقدام به ادعای باطل می‌کند.

وی در ادامه افزود: در اینجا امام علیه السلام نصیحت می‌کنند و می‌فرمایند: «وَ إِنْ کُنْتَ مُبْطِلًا فِی دَعْوَاکَ اتَّقَیْتَ اللَّهَ وَ تُبْتَ إِلَیْهِ وَ تَرَکْتَ الدَّعْوَی». از خدا بترس که علیه دیگران ادعای باطل کنی، برو توبه کن و دعوا و مخاصمه را رها کن که به دین و دنیای تو ضرر می‌رساند.

امام جمعه شهرستان فارسان با بیان اینکه در ایام تبلیغات ریاست جمهوری قرار داریم، گفت: کشور درگیر مشکلات مزمن اقتصادی است که جز با نگاه تحولی درمان نخواهد شد و در مقطع حاضر تشکیل دولت جوان انقلابی بهترین راه حل برای این امر است.

حجت‌الاسلام ملک‌پور با بیان اینکه اصل ۳۶ قانون اساسی مربوط به اختیارات و وظایف رئیس جمهور است، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین وظایف رییس‌جمهور را مطابق با قانون اساسی این است:

۱- عالی‌ترین مقام اجرایی کشور پس از رهبری که اجرای قانون اساسی نیز برعهده او است. (اصل ۱۱۳) ۲- تشکیل هیأت وزیران و انتخاب وزرا (اصل ۶۰)
۳- امضای عهدنامه‌ها، مقاوله‌نامه‌ها، موافقت‌نامه‌ها و قراردادهای دولت ایران با سایر دولت‌ها (اصل ۱۲۵)
۴- امضای پیمان‌های مربوط به اتحادیه‌های بین‌المللی (همچون برجام) (اصل ۱۲۵)
۵- مسؤولیت تدوین و طراحی و توزیع برنامه و بودجه کشور (اصل ۱۲۶)
۶- مسؤولیت امور اداری و استخدامی کشور
۷- ابلاغ مصوبات مجلس شورای اسلامی برای اجرا به وزارت‌خانه‌های مختلف(اصل‌۱۲۳)
۸- سفیران به پیشنهاد وزیر امور خارجه و تصویب رئیس جمهور تعیین می‌شوند.(اصل ۱۲۸)
۹- انتصاب معاونین و رؤسای سازمان‌ها و ... بر عهده رئیس‌جمهور است(اصل ۱۲۴)
۱۰- انتخاب استاندار ، فرماندار و بخشدار با واسطه وزیر کشور
۱۱- ریاست شورا به‌طور مستقیم؛ شورا به‌صورت غیر مستقیم توسط رئیس جمهور اداره می‌شود. از جمله آن‌ها می‌توان به شورای عالی فضای مجازی، شورای عالی اشتغال، شورای عالی انرژی، شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی، شورلی عالی جوانان، شورای عالی صنایع دریایی اشاره کرد. و صدها مسولیت دیگر...

وی تصریح کرد: با این همه، بسیار عجیب است که بسیاری از رؤسای جمهور در تبلیغات انتخاباتی با تمام توان سخن از حل سریع مشکلات می‌گویند اما با گذشت زمان، دوست دارند همه مشکلات را از اختیارات اندک خود بدانند!

حجت‌الاسلام ملک‌پور ادامه داد: طبق قانون، فقط یک نهاد وجود دارد که تطبیق مصادیق با قانون اساسی برعهده اوست و اگر از این نهاد توقع داشته باشیم به‌جای تعیین مصداق قانونی، سراغ اقداماتی برود که خلاف وظیفه اوست(مانند مصلحت‌سنجی) و گاهی مطالباتی از او داشته باشیم که برعهده دیگران است، مانند؛ پرشورکردن تنور انتخابات و ... اگر این دو انتظار را از شورای نگهبان داشته باشیم عملاً این نهاد را کم‌کارکرد و بی‌خاصیت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه این روزها به شورای نگهبان حمله می‌شود، اظهار داشت: این‌که شورای نگهبان به قانون عمل کرده است یا نه، باید به مفاد نظر شورای نگهبان دسترسی داشته باشیم تا به قضاوت درستی برسیم. ولی این کار منع قانونی دارد و اگر کسانی طالب اعلام نظر تفصیلی شورای نگهبان هستند باید تلاش کنند تا قانون تغییر یابد.

حجت‌الاسلام ملک‌پور بیان کرد: راه دیگر هم گزارش داوطلبان ردّ صلاحیت‌شده از دلایل رد صلاحیت آن‌هاست. چون شورای نگهبان دلایل را به آن‌ها اعلام می‌کند. منتهی باید دید آیا لازم است عموم از دلایل ردّ صلاحیت‌ها اطلاع داشته باشند؟

وی خاطرنشان کرد: انتقاد منطقی و عالمانه به تصمیمات شورای نگهبان پذیرفته شده و مورد قبول این نهاد است. اما آن‌چه مهم است این‌که در بزنگاه‌های حادثه باید از جایگاه والا و بی‌بدیل این نهاد مقدس صیانت کرده و آن را وظیفه خود بدانیم.

وی افزود: در مدیریت شهری با مشکلاتی که وجود دارد و عده‌ای از مسئولین شهری با شهر مثل بچه یتیمی که کسی را ندارد و می‌شود حقش را خورد رفتار کرده‌اند، چه خدمتی می خواهند بکنند؟

حجت‌الاسلام ملک‌پور با تاکید بر اینکه به جوان یا میانسال با نشاط مومن و متعهد و متخصص در امورات شهری رای بدهید، گفت: مسئله را سیاسی نکنید. ما امروز افراد عمل‌گرا و عملیاتی می‌خواهیم. که با ایمان و جهادی شروع کنند و این شهر و منطقه و را نجات بدهند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha