دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حیدری

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، با بیان اینکه کلیه طرح‌های انتقال آب خوزستان باید تعطیل شود، گفت: این طرح کم از استعمار ندارد؛ به همین دلیل تا تعطیلی کامل طرح‌های انتقال آب از سرشاخه‌های کارون و سیمان گرفتن تونل‌های آن، به مطالبه گری و اعتراض در چارچوب ادامه می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن حیدری، نماینده مجلس خبرگان رهبری، در نشست اعضای کمیته کشاورزی قرارگاه مردمی و جهادی الغدیر، اظهارداشت: خیانتی که این دولت در مسئله انتقال آب در حق خوزستان کرده در طول تاریخ بی‌سابقه است؛ چراکه دولتمردان آب خوزستان را به بهانه تأمین آب شرب استان‌های مرکزی، از مسیر طبیعی خود منحرف کردند.

وی گفت: متأسفانه به بهانه تأمین آب شرب، دارند آب را برای مصارفی غیر شرب مثل صنایع، باغات پسته و فضای سبز به استان‌های دیگر می‌برند و این موضوع برای ما قابل قبول نبوده و خلاف قانون است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری افزود: طبق آماری که مسئولان مربوطه وزارت نیرو داده‌اند، در اصفهان برای هر نفر ۲۷ متر فضای سبز وجود دارد و متوسط فضای سبز موجود برای هر نفر در کشور نیز ۱۵ متر است، ولی در خوزستان که این همه آب وجود دارد، تنها ۱۲ متر فضای سبز برای هر نفر وجود دارد، یعنی آب خوزستان را برای فضای سبز در جاهای دیگر می‌برند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: رئیس‌جمهور سال ۹۲ صریحاً در اهواز گفت که طبق مصوبه شورای عالی آب کشور، هرگونه برداشت آب از سرشاخه‌های خوزستان ممنوع است، مگر برای مصارف شرب؛ آیا فضای سبز جزو مصارف شرب است؟ آیا آب برای ذوب‌آهن و فولاد مبارکه، مصارف شرب است؟ آیا برای کشاورزی و پرورش ماهی، مصارف شرب است؟

وی افزود: به کشاورزان خوزستانی در تابستان در بسیاری مناطق مجوز کشت تابستانه نمی‌دهند و مجوز برای پرورش ماهی برای کشاورزان خوزستان نمی‌دهند، زیرا آب کارون کم و آب شرب شور می‌شود، ولی آب را به‌جای دیگر برای کارهای دیگر می‌برند که این موضوع قابل قبول نیست؛ از این رو باید با این موضوع به‌عنوان یک منکر برخورد شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، عنوان کرد: در وزارت نیروی دولت دوازدهم برنامه‌هایی تصویب شد که شباهت به یک برنامه انگلیسی با هدف استعمار و ایجاد اختلاف بین ملت ایران داشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری ادامه داد: اگر خوزستان آب مازاد داشت، چرا تاکنون وزارت نیرو برای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مجوز برداشت آب به خوزستان نداده است؟

وی تشریح کرد: خوزستانی که استعداد شکوفایی را داشته و ایده مقام معظم رهبری احیای دو میلیون هکتار زمین کشاورزی در این استان بوده و طرح ۵۵۰ هزار هکتار مقدمه‌ای برای احیای مابقی اراضی کشاورزی است که اگر انجام شود مواد غذایی کل کشور تأمین می‌شود اما انتقال آب جلوی تحقق این ایده مقام معظم رهبری را گرفته و تنها نیمی از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری اجرایی شده و وزارت نیرو اعلام کرده که برای مابقی آن آب نداریم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری بیان کرد: نسبت به این مسائل با آیه یاس نباید برخورد کرد ما باید به رحمانیت خدا، عقلانیت و عدالت نظام جمهوری اسلامی امیدوار باشیم. با توجه به این واقعیت‌ها و آثار و تبعات بسیار خطرناک انتقال آب برای خوزستان که منافعش با منافع ملت ایران گره خورده تقاضای جدی داریم که هرگونه انتقال آب فراتر از قانون ممنوع شود.

وی در پایان گفت: دلسوزان نظام و کشور باید شب و روز فعالیت کنند تا مردم را به حضور در انتخابات دعوت کنند، تا إن‌شاءالله با روی کار آمدن یک دولت انقلابی و حزب‌اللهی این مطالبات محقق شوند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مجید محاوی IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    0 0
    حضرت شیخ حیدری همیشه حرف حق را گفته و ما مردم خوزستان در همه فشارها به ایشان پناه میبریم اینشاالله سایه پدرانه ایشان از سر ما مردم مستضعف خوزستان کم نشه و طول عمر ایشان را از الله متعال خواستاریم....