جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 964895
۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
نشست - خانم شکرانی پور

حوزه/انقلاب اسلامی، هویت اصلی زن را بازگرداند. امام خمینی(ره) با بیان جمله معروف از دامن زن مرد به معراج می رود، قائل به این بودند که اگر مردانی، شهید رجائی، مطهری و... می شوند، به خاطر پرورش آنها در دامن پاک مادرانشان بوده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، وجیهه شکرانی پور، صبح امروز در نشست با عنوان «جایگاه زن در نظام جمهوری اسلامی و نقش و تاثیر بسزای زنان طلبه در اجتماع و خانواده»، در جمع کارکنان مجتمع آموزش عالی فاطمه الزهراء(س) اصفهان و فرماندهان پایگاه های ۱۵ روستای همجوار شهر اصفهان، در حوزه مقاومت بسیج روستای منشیان،  به بیان اهمیت و جایگاه علم آموزی با توجه به آیه ۹ سوره زمر(قُلْ هَلْ یَسْتَوِی الَّذِینَ یَعْلَمُونَ وَالَّذِینَ لَا یَعْلَمُونَ) پرداخت و گفت: آیا کسانی که در تحصیل فضائل و آگاهی های مفید و موثر در کمال خود، گام برمی دارند و رنج و زحمت علم آموزی را به جان می خرند با کسانی که از حیات خود جز خواب و خوراک چیزی نمی دانند برابرند؟‌ شکی نیست که ارجحیت، از آن کسانی است که در راه تحصیل علم تلاش می کنند.

وی با تشریح ارزش و مقام زن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران افزود: قبل از پیروزی انقلاب، زنان چون ابزار در دست مردان بودند، اما انقلاب اسلامی، هویت اصلی زن را  بازگرداند. امام خمینی(ره) با بیان جمله معروف از دامن زن مرد به معراج می رود، قائل به این بودند که اگر مردانی، شهید رجائی، مطهری و... می شوند، به خاطر پرورش آنها در دامن پاک مادرانشان بوده است.

استاد حوزه خواران اضافه کرد: نقش حکومت اسلامی قبل از برپایی حکومت امام زمان(عج)، بارور ساختن باور زن به خویش، رهانیدن وی از سراب های کاذب ایسم ها و ایست ها و اعطای حقوق اجتماعی تا مرز آسیب ندیدن گوهر وجودی او است. در این حکومت از سویی نگرش زن به جامعه و از سوی دیگر نگرش زن به خود تغییر می یابد، از این رو بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، زنان همچون مردان وارد عرصه اجتماع شدند و در عرصه های مختلف چون علم آموزی شروع به فعالیت کردند.

وی با استناد به حدیث شریف پیامبر اکرم(ص) "أوّل العلم معرفة الجبّار" افزود: طبق بیانات معصومین(ع) علم خدا شناسی بهترین علم هاست. اگر چه باب علم آموزی بسیار است و انسان می تواند در تمام شاخه های علم وارد شود، اما اگر سعادت دنیا واخرت را می خواهد باید بهترین علم ها را بیاموزد و بنا به آنچه از روایات برداشت می شود، بهترین شاخه علم، معرفت خدا و دین و اهل بیت(ع) است. اگر زنان ما بتوانند در این راه قدم بگذارند آن زمان است که جامعه، یک جامعه ی  مهدوی می شود. جامعه ای که در آن زنان در کنار ورود به اجتماع و عرصه کار و تلاش می توانند بهترین مادران، همسران و دختران جامعه باشند.

شکرانی پور با اذعان به اینکه سربازی امام زمان(عج) یک توفیقی است که شامل حال هر کسی نمی شود اظهار کرد: در عصر حاضر و به برکت خون شهداء و انقلاب اسلامی با فراگیر شدن حوزه های علمیه در تمام استان ها و شهرهای کشورمان دیگر هیچ بهانه ای برای جاهل قاصر نداریم، زیرا مردم ما در کشور اسلامی زندگی می کنند و راحت می توانند به علوم دینی دسترسی پیدا کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha