شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ا مام‌جمعه سلفچگان:

حوزه/ امام‌جمعه سلفچگان با بیان این که در مسیر خدمت به مردم نباید روز و شب شناخت، گفت: تلاش شبانه‌روزی و ساده‌زیستی دو رکن اصلی حکومت‌داری و سیاست است.

حجت‌الاسلام محمدحسین کتابچی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به ویژگی‌های یک حکومت اسلامی و مردمی اظهار داشت: دو رکن اصلی حکومت داری و سیاست در مکتب اهل‌بیت (ع) تلاش شبانه‌روزی و ساده‌زیستی و قناعت در استفاده از بیت‌المال است.

وی ادامه داد: وقتی رهبری می‌فرمایند مدیریت انقلابی، مدیریت جهادی دو رکن اصلی آن تلاش شبانه‌روزی و ساده‌زیستی است.

حجت‌الاسلام کتابچی ابراز داشت: در دولت انقلابی ولنگاری و بی‌توجهی به مشکلات مردم معنا ندارد، در دولت انقلابی اولا اجازه نمی‌دهند کار به‌جایی برسد که قطعی این‌چنینی برق داشته باشیم چون کم‌آبی مشکل غیرمنتظره‌ای نیست، گرمای شدید هم قابل‌پیش‌بینی بوده پس چرا نباید برای این مشکل تدبیر شود.

وی بیان داشت: این‌ها ازیک‌طرف که حرف‌های کاملاً به حقی است اما از طرف دیگر از حق نگذریم! افزایش گرمای امسال بی‌سابقه است نه‌تنها در ایران بلکه اروپا و امریکا را هم به‌شدت درگیر کرده است.

امام‌جمعه سلفچگان تاکید کرد: از طرف دیگر مصرف برق به نسبت سال‌های قبل افزایش چشمگیری داشته است مثلاً ما قبلاً در شهرهایی مثل قم استفاده از کولرهای گازی را نداشتیم اما می‌بینیم استفاده از کولرهای گازی خصوصاً در ساعات اوج مصرف برق چندبرابر شده، عمل‌نکردن دولت‌های مختلف از جمله دولت مستقر به تعهدات تولید برق بر این مشکلات افزوده است لذا همان‌طوری که از مردم توقع همکاری و صبر هست از مسئولین هم توقع تلاش برای رفع مشکل است.

وی تاکید کرد: در این شرایط است که می‌توانیم ارزش انرژی هسته‌ای را درک کنیم و پاسخ شبهاتی که در موردنیاز کشور به انرژی هسته‌ای بدهیم و درک کنیم وقتی چند سال پیش وقتی رهبری می‌فرمودند ما نیاز به بیست هزار مگاوات برق هسته‌ای داریم و مسئولین بی‌توجهی کردند معنایش چه بود.

حجت‌الاسلام کتابچی خاطرنشان کرد: با توجه به این مشکلات کشور است که توقع ما از دولت جدید به عنوان یک دولت انقلابی تلاش شبانه‌روزی است البته با کمترین هزینه برای بیت‌المال است، در دولت انقلابی دیگر حقوق‌های نجومی معنا ندارد و از رئیس‌جمهور منتخب می‌خواهیم در تعیین وزرا از کسانی استفاده کنند که کمترین هزینه را برای بیت‌المال داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha