پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 969492
۳۰ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۱
حج

حوزه/ رئیس تجمع علمای مقاومت تصریح کرد: وحدت به عنوان یک راهبرد اساسی مطرح است. لذا اجتماع مسلمانان را در حج مقرر کرد و به مسلمانان می فرماید؛ همانند مشرکین نباشید که گروه گروه شدند و هر کسی به گروه خود و اعمال خود و هر آن چه خود دارد خشنود است و افتخار می کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، شیخ ماهر حمود رئیس تجمع علمای مقاومت در کنگره بین‌المللی «حج؛ جهان اسلام، چالش‌ها و راهکارها» که عصر امروز به صورت مجازی از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد، گفت: خداوند عید قربان را روز تذیحه قرار داد و این عید را به خاطر لبیک حضرت ابراهیم به امر خداوند در مسلخ بردن فرزندش که خداوند در کبر سن به او داده بود، لبیک گفتند و از امتحان الهی سرفراز بیرون آمدند، چنین روزی را روز عید برای مسلمانان قرار داد و این بیانگر اهمیت این عمل حضرت ابراهیم  است.


وی با بیان اینکه خداوند روز عید قربان را روز سبقت در خیرات ، روز استغفار و وحدت قرار داده است، بیان داشت: خداوند وعده داده است که نصرتش را در وحدت مسلمین و نیات خیر آنان قرار داده است.


رئیس تجمع علمای مقاومت تصریح کرد: وحدت به عنوان یک راهبرد اساسی مطرح است. لذا اجتماع مسلمانان را در حج مقرر کرد و به مسلمانان  می فرماید؛ همانند مشرکین نباشید که گروه گروه شدند و هر کسی به گروه خود و اعمال خود و هر آن چه خود دارد  خشنود است و افتخار می کند.
وی تاکید کرد:مسلمانان باید به رغم تنوع مذهب و طایفه و قوم به عنوان اجتماع واحد با نیت صادق و عمل خالص در راه هدف تلاش کنند، زیرا خداوند یاری‌اش را به نیت‌های صادق و عمل خالص و مجاهدان در راهش عطا می کند.


شیخ ماهر خاطرنشان کرد: امروز مهمترین و بالاترین مساله جهان اسلام مساله رژیم صهیونیستی به عنوان غده سرطانی است که باید خط مقاومتی را که امام خمینی و امام خامنه ای ترسیم کردند ادامه دهیم.  آن خط مقاومت و استقامت است که در لبنان، فلسطین و یمن و پیروزی جبهه حق بر باطل در سوریه بر دشمن فائق آمد . ان شاءالله  با نصرت خداوند بر دشمن پیروز خواهیم شد، اگر متحد و صادق و همدل و مقاوم باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha