شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
استقبال از جودوکار الجزایری

حوزه/ فتحی نورین جودوکار الجزایری که از رویارویی با بازیکن اسرائیلی انصراف داد، به هنگام بازگشت به کشورش مورد استقبال گرم مردم قرار گرفت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، فتحی نورین جودوکار الجزایری که از رویارویی با بازیکن اسرائیلی انصراف داد، به هنگام بازگشت به کشورش مورد استقبال گرم مردم قرار گرفت و مردم اور را بر شانه های خود قرار داده و سرود های فلسطینی خواندند.

نورین بعد از بازگشت به الجزایر، به تصمیم خود در انصراف از المپیک توکیو ۲۰۲۰ و عدم رویارویی با بازیکن اسرائیلی ابراز افتخار کرد.

وی در فرودگاه الجزایر به خبرنگاران گفت: من این تصمیم را به همراه مربی ام گرفتم و به آن افتخار می کنم. این تصمیم موجب افتخار من و خانواده، ملت و کشور الجزایر است؛ چراکه "عبد المجید تبون" رئیس جمهور الجزایر به جهانیان گفت که ما از عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل استقبال نمی کنیم و حامی مسئله فلسطین هستیم.

خوشحالم که رژیم اسرائیل را خشمگین کردم

جودوکار الجزایری افزود: من خوشحالم که رژیم اسرائیل را خشمگین کردم و جهان عربی و اسلامی طی تماس هایی، از من حمایت کردند.

نورین هنگام بازگشت به الجزایر اظهار کرد: وقتی دیدم در قرعه کشی من در برابر بازیکن اسرائیلی قرار گرفتم، تعجب کردم و انتظار آن را نداشتم، امّا در گرفتن این تصمیم مردد نشدم.

جودوکار الجزایری چهار روز قبل از مسابقه انصراف داد و گفت: مسئله فلسطین از همه چیز مهم تر است و این تصمیم قطعی و غیرقابل برگشت است.

کمیته اجرایی اتحادیه بین المللی جودو نیز در واکنش به این اقدام، نورین و مربی وی را به صورت موقت تعلیق کرد.

بار دوم است که فتحی نورین از بازی با اسرائیل انصراف می دهد

این بار دومی است که فتحی نورین از رویارویی با حریف اسرائیلی انصراف می دهد. بار اول مربوط به جام جهانی جودو ۲۰۱۹ در توکیو بود که نورین از مبارزه با بازیکن اسرائیلی انصراف داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha