جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ رونمایی از کتاب خواهر خورشید

حوزه/ معاون اجرایی آستان کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به آمادگی حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها برای حمایت از فعالیت‌های هنری مرتبط با حرم مطهر، گفت: هنرمندانی که تمایل دارند از هنر خود برای ترویج و تثبیت معارف اهل‌بیت(ع) به ویژه حضرت معصومه سلام الله علیها استفاده کنند از مساعدت حرم نیز بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، هادی محمودنژاد در مراسم رونمایی از کتاب عکس حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها با عنوان «خواهر خورشید» که در شبستان حضرت زهرا سلام الله علیها حرم مطهر برگزار شد، با تبریک اعیاد ماه ذی‌الحجه، اظهار کرد: غدیر از مهمترین مقاطع تاریخ اسلام و نماد عظمت و جامعیت اسلام است که حاکمیت عدل، فضیلت و ولایت‌الله را به نمایش گذاشت.

وی با بیان اینکه غدیر مایه یأس کفار از رخنه در دین مسلمانان شد، افزود: امروز هم، ادامه همان ولایت الهی که در غدیر اعلام شد زمینه یأس و ناامیدی دشمنان از نظام اسلامی ایران را فراهم کرده است.

معاون اجرایی حرم مطهر بانوی کرامت ادامه داد: اهمیت غدیر در جایی ظهور پیدا می‌کند که خداوند پس از ۲۳ سال مجاهدت پیامبر(ص) در راه اعتلای دین الهی خطاب به ایشان می‌فرماید اگر ولایت امیرالمؤمنین(ع) را ابلاغ نکنند رسالت خود را ناتمام گذاشته‌اند زیرا روز عید غدیر روز انتصاب امیرالمؤمنین(ع) به ولایت الهی، سیاست، حکومت و اداره جامعه است.

وی هنر را یک موهبت و نعمت خاص الهی دانست و گفت: هنر تجلی جلوه‌های آسمانی و افلاکی در ذهن انسان است و اگر روح انسان با هنر عجین شود صیقل می‌خورد و به آرامش می‌رسد.

محمودنژاد هنر پویا و اثرگذار را قابل دفاع و تقدیر دانست و افزود: در دوره‌های مختلف فعالیت‌های هنری زیادی انجام شده که موجب حفاظت از تاریخ و ارتقاء فرهنگ و هنر اسلامی شده است که اکنون هم این فعالیت‌ها باید گرامی داشته شود.

وی با اشاره به آمادگی حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها برای حمایت از فعالیت‌های هنری مرتبط با حرم مطهر، گفت: هنرمندانی که تمایل دارند از هنر خود برای ترویج و تثبیت معارف اهل‌بیت(ع) به ویژه حضرت معصومه سلام‌الله علیها استفاده کنند از مساعدت حرم نیز بهره‌مند خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha