سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
استاندار هرمزگان

حوزه/ مدیرحوزه های علمیه گفت: امروز حوزه علمیه مطالبه گر و پاسخگو در کنار دستگاه های مؤثر کشور در راستای کمک به حل مشکلات جامعه ایستاده و همراهی ارزشمندی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی مدیرحوزه های علمیه  عصر امروز در دیدار استاندار و جمعی از نمایندگان استان هرمزگان که در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد، اظهارکرد: حوزه های علمیه سراسر کشور و طلاب جهادی آن طی سالهای اخیر و بحران های سیل، زلزله، خشکسالی و بی آبی و همچنین شیوع ویروس منحوس کرونا با عزمی راسخ و با تمام ظرفیت در صحنه حاضر شدند و دوشادوش دستگاه ها و نهادهای امدادی، خدماتی، بهداشتی و درمانی در وسط میدان ایستادند کما اینکه امروز جمع کثیری از طلاب جهادی ما در بیمارستان ها مشغول به خدمت رسانی هستند و یا در بحران خوزستان، سیستان و بلوچستان در کمترین زمان ممکن حضور یافته و به وظایف خود عمل کردند.

 عضو فقهای شورای نگهبان تصریح کرد: حوزه علمیه مطالبه گر و پاسخ گو است، همه در مقابل آسیب های اجتماعی مسئول هستیم و باید با همدلی و هم افزایی بیشتر نسبت به حل مشکلات و معضلات جامعه اقدام عاجل داشته باشیم.

آیت الله اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود به سند چشم انداز حوزه های علمیه و برش ۵ ساله آن اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۰ برای اولین سال برنامه برش ۵ ساله ۳۰ استانی که به نوعی با قم مرتبط هستند تنظیم و ابلاغ گردید و امید است در سایه این برنامه که به نوعی دارای آمایش سرزمینی است، بتوانیم اتفاقات و تحولات ارزشمندی را در کشور رقم بزنیم.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به بسط و گسترش مرزهای علوم اسلامی، افزود: مرزهای علوم اسلامی به هفت یا هشت رشته خلاصه نمی شود، بلکه ده ها رشته و شاخه های جدید شکل گرفته است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، اضافه کرد: یکی از محصولات و دستاوردهای چندساله اخیر حوزه علمیه، طراحی و اجرای درختواره رشته های حوزوی با ۱۶ رشته و ۴۰۰ گرایش است که با همکاری و مشارکت ۶۰۰ استاد به سرانجام رسیده است و تقویت حوزه های علمیه استانی، یکی دیگر از اقدامات ارزشمند مدیریتحوزه های علمیه است که امید داریم حوزه های علمیه در استان هرمزگان با حمایت دغدغه مندان اسلام و انقلاب راه رشد و توسعه را  به خوبی طی کنند.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha