جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
موسسه امام علی (علیه السلام) در لندن - سید مرتضی کشمیری

حوزه/ موسسه امام علی (علیه السلام) در لندن وابسته به آیت الله سیستانی، با صدور بیانیه ای، توصیه هایی را برای خطبا، مبلغان و برگزار کنندگان شعائر حسینی بیان کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، موسسه امام علی (علیه السلام) در لندن وابسته به آیت الله سیستانی، با صدور بیانیه ای، توصیه هایی را برای خطبا، مبلغان و برگزار کنندگان شعائر حسینی بیان کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

جهان اسلام در ایام حماسه عاشورا قرار دارد و این حماسه در حضرت سید الشهدا امام حسین (ع) تجسم یافت. آن امام بزرگوار نماد مبانی و ارزش های والا همچون جانفشانی، فداکاری، نپذیرفت ظلم و طاغوت هستند.

اینجا مسائلی که اهمیت بالایی دارند را متذکر می شویم:

اول: باید از ایام محرم برای شرح حقایق دین و نشانه های مذهب اهل بیت (علیهم السلام) با منطق علمی متین و مبتنی بر ادله عقلی قوی و ادله نقلی ثابت استفاده شود.

به خطبا و صاحبان منبر متذکر می شویم که بخش زیادی از نسل جوان امت اسلامی از مرد و زن در فضایی مملو از بی دینی و موج های تشکیک در اصول اعتقادی و مبانی دین و مذهب قرار دارند، لذا منبری ها باید توجه زیادی به بررسی این افکار و مطرح کردن اعتقادات حقه داشته باشند و با شرح کامل و استدلال همراه با دلیل و برهان قانع کننده و استفاده از زبان و اسلوب های تأثیر گذار که همگام با فرهنگ معاصر باشد، شبهات را پاسخ دهند.

خطبا بر اساس تخصص و مهارت خود از تاریخ برای عبرت حاضر و آینده و موعظه خالصانه که از قلب برآید و بر دل مستمع نشیند، استفاده کنند و به بیان احکام فقهی، مسائل مبتلابه و مسائل مهم تربیتی برای تربیت خانواده شایسته بپردازند.

دوم: شعائری که از همه بیشتر در نفس جوانان تأثیر دارد، موکب عزاداری است، لذا برادران مداح و شاعر مسئولیت شرعی بزرگی برعهده دارد. آنها باید در شعر خود حرمت اهل بیت (ع) را حفظ کرده و آنچه شایسته آن حضرات نیست یا موجب خدشه در تقدس و جایگاه آنها در نزد مردم می شود را بیان نکنند و از سبک هایی که در مجالس لهو و لعب استفاده می شود، استفاده نکنند و از آنچه موجب کسر شأن تشیع می شود و بهانه ای برای بی احترامی به آن می شود، دوری کنند.

سوم: امید می رود که مسلمانان با حضور خود این شعائر را احیا کنند و در این روز ها محبت خود را به اهل بیت (ع) از طریق عزاداری ابراز کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مسعود IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
    0 0
    احسنت بر شما