سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مولوی فاروقی

حوزه/ امام جمعه اهل سنت بیرجند با بیان این‌که شهادت امام حسین(ع) بزرگ‌ترین مصیبت دنیای اسلام بوده است،گفت: شهادت ایشان و یاران محترمشان باعث به وجود آمدن اسباب فتنه و اختلاف بوده که دشمنان اسلام از آن سوءاستفاده می‌کنند.

مولوی غلام حیدر فاروقی امام جمعه اهل سنت شهرستان بیرجند در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند ضمن تسلیت ایام محرم‌الحرام و شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله(ع)، اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست که امام حسین(ع)، سیدالشهدا  است و در ماه محرم اتفاق‌های بسیار تلخی افتاده است.

وی با بیان این‌که شهادت امام حسین(ع) بزرگ‌ترین مصیبت دنیای اسلام است، تصریح کرد: در مورد فضیلت‌های ائمه اطهار(ع)‌و خصوصا حضرت فاطمه(ص)، امام علی(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در کتاب‌های احادیث اهل سنت مطالب زیادی بیان شده است. در سخنی از رسول اکرم(ص) به مسلمانان سفارش کرده‌اند که در رابطه با اهل بیت(ع) نیکی کنید و احترام‌شان را نگه‌دارید.

مولوی فاروقی ادامه داد: در جایی دیگر نیز پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) از امام حسن(ع) و امام حسین(ع) به عنوان شباب اهل جنت یاد کرده‌اند و فرموده‌اند که"الحسن و الحسین ریحانه الله فی‌الدنیا"؛ کسی که مرا دوست دارد، باید این دو نفر را دوست داشته باشد.

وی با تاکید بر این‌که اهل سنت محبت اهل بیت را واجب و اهانت به اهل بیت پیامبر را حرام می داند، ابراز کرد: هیچ یک از مذاهب اربعه اهل سنت نسبت به اهل بیت پیامبر(ص) بغض و دشمنی ندارند و هر کس که با اهل بیت پیامبر(ص) دشمنی داشته باشد، اهل سنت نیست و همه مذاهب اهل سنت متفق القول بر این نظر هستند.

بدبختی مسلمانان از سکوت در برابر منکرات است

امام جمعه اهل سنت بیرجند، هدف امام حسین(ع) از قیام را اصلاح دین رسول الله دانست و افزود: وقتی که امام حسین(ع) فساد اخلاقی و اجتماعی، منکرات، ظلم و جور و تجاوز و غارت بیت المال را در دستگاه و حکومت یزید فاسق دیدند، قیام کردند و در این راه به شهادت رسیدند.

مولوی فاروقی ادامه داد: امام حسین(ع) این درس را به ما می دهد که امر به معروف و نهی از منکر بر شما فرض است

وی تصریح کرد: بدبختی تمام کشورهای اسلامی این است که مسلمانان در برابر منکراتی که می بینند سکوت می کنند.

امام جمعه اهل سنت بیرجند با تاکید بر این‌که رسالت امام حسین(ع) همان رسالت رسول الله(ص)بود، متذکر شد: اصلاح مردم و مبارزه با فساد از مهمترین رسالت‌های آن امام بزرگوار است.

مولوی فاروقی یادآور شد: اهل سنت در ایام محرم و به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی، روزه گرفته و نماز و قرآن می‌خوانند و ثواب آن را به روح پاک سیدالشهدا(ع) و یاران بزرگوارشان هدیه می‌کنند.

انتهای خبر/۱۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha