سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
ڈاکٹر محمد طاہر القادری

حوزه/ دکتر محمد طاهر القادری گفت: در جریان عاشورا نوه پیامبر علیه ظلم و جور و نقض شعائر اسلامی ایستاد و حاضر نشد در برابر ظلم و خشونت سر فرود آورد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» دکتر محمد طاهر القادری رئیس منهاج القرآن پاکستان به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم گفت: ماه محرم یادآور فداکاری بزرگ حضرت امام حسین(ع)، نوه پیامبر اکرم در راه حق و حقانیت است.

وی تصریح کرد: نوه پیامبر علیه ظلم و بربریت و نقض شعائر اسلامی ایستاد و حاضر نشد در برابر ظلم و خشونت سر فرود آورد. ایشان با جانفشانی برای اسلام به بشریت پیام داد که همیشه حق با اکثریت نیست.

وی با اشاره به فلسفه شهادت امام حسین(ع) اظهار داشت: وقتی پای آبروی دین و شعائر اسلام به میان آید، نباید سر خم شود و در مقابل ظالم نباید تسلیم شد. حضرت امام حسین (ع) و یارانش شهادت را پذیرفتند و تا روز قیامت زنده ماندند.

وی در ادامه گفت: پیامبر اکرم، حسنین را دوست می داشت و فرمود: من دو چیز گرانبها را میان شما باقی می گذارم که اولی کتاب خداست، آن را محکم بگیرید و دومی اهل بیت من است. پیامبر اکرم سه بار فرمودند: به شما در مورد اهل بیتم یادآوری می کنم.

وی گفت: یزید و یاران بدبختش ضمن انکار فرمان پیامبر، همه نوع ظلم و جور را بر سر اهل بیت اطهار آوردند و تا روز قیامت مستحق لعنت شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha