سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: شما طلاب جوان در آغاز راه هستید و همت کنید و با فعالیت‌های جهادی به علم‌آموزی و خودسازی بپردازید.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در دیدار با طلاب جدید الورود حوزه علمیه استان قزوین  که در مدرسه علمیه صالحیه برگزار شد با تسلیت درگذشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید موسی ابراهیمی، گفت: ایشان نقش بسیاری در برپایی حوزه‌های علمیه استان داشتند، زمانی در همین مدرسه شیخ‌الاسلام تحت تعقیب رژیم طاغوت بودند و بعد از عمری مبارزه، تحقیق و پرورش طلاب به رحمت خدا رفتند.

 وی افزود: وظیفه خود می‌دانیم شخصیت استاد محمدرضا حکیمی (ره)، که بنده در مقطعی توفیق شاگردی ایشان را داشتم، قدر بدانیم و ان‌شاءالله روحشان با انبیاء و اولیاء علیهم‌السّلام محشور باشند.

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در پاسخ به سوال طلاب بیان کرد: در اوایل طلبگی امام خمینی (ره) را نمی‌ شناختیم ولی خداوند محبت ایشان را در دل‌ها قرار داد و ما را به سمت حوزه علمیه کشاند. همانطور که خداوند در آیه ۹۶ سوره مریم می‌فرماید کسانی که ایمان دارند و عمل صالح انجام می‌دهند، خدا محبّتشان را در دل‌های اهل عالم قرار داده است.

 امام جمعه قزوین تاکید کرد: شما طلاب جوان در آغاز راه هستید و همت کنید و با فعالیت‌های جهادی به علم‌آموزی و خودسازی بپردازید که خداوند در آیه ۶۹ سوره عنکبوت تاکید کرده است؛ هرکس نیتش خالص باشد و برای ما تلاش و جهاد کند، ما مسیرمان را به او نشان می‌دهیم. از این آیه معلوم می‌شود که برای رسیدن به موفقیت‌های بزرگ راه‌هایی وجود دارد و هرکسی آن‌را نمی‌داند.

جهاد علمی اولین وظیفه طلاب جوان است

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha