شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ آیین افتتاحیه سلسله جلسات «خوزستان دروازه ورود تشییع و صدور فرهنگی انقلاب اسلامی»

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، بابیان اینکه حوزه علمیه خوزستان این آمادگی را دارد که در صورت تربیت مبلغ زبان‌دان، راه تبلیغ مبانی دینی در کشورهای منطقه را ادامه و احیا کند بیان کرد: این حوزه مبارکه می‌تواند تمامی مبلغین عرب را با برنامه‌ریزی درست و منطقی به کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس اعزام کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، در آیین افتتاحیه سلسله جلسات «خوزستان دروازه ورود تشییع و صدور فرهنگی انقلاب اسلامی» اظهارداشت: بحمدالله با پیگیری‌های نماینده ولی‌فقیه در خوزستان از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، فرصت‌های جدیدی برای استان خوزستان ایجاد شده است.

وی شعبه امور بین‌الملل در استان خوزستان را یکی از این فرصت‌های جدید برشمرد و بیان کرد: این مهم، فرصت بسیار خوبی را برای حوزه علمیه خوزستان، طلاب، روحانیون و همگان ایجاد کرده که می‌تواند در ظرفیت‌های مختلف به موضوع ارزشمند ترویج فرهنگ تشیع در سراسر عالم بپردازد.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، بابیان این‌که مسأله بین‌الملل نه یک ظرفیت بلکه یک تکلیف برای حوزه‌هایی مثل حوزه علمیه خوزستان است، گفت: هیچ فرصتی به‌اندازه فرصت حوزه علمیه خوزستان آماده و مهیا برای جهان عرب نیست اما تاکنون ریل‌گذاری و برنامه‌ریزی خاصی برای آن انجام نشده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور با اشاره به این‌که از طریق تفاهم با جامعه المصطفی می‌توان از در استان خوزستان طلبه خارجی جذب کرد، گفت: با ظرفیت آموزش عالی در موسسه امیرالمؤمنین(ع) بیش از ۳۰۰ رشته تخصصی تدوین شده و در سال جاری مجوز ۲۰ رشته تخصصی در خوزستان در مرحله اول، واگذار خواهد شد.

وی "مبلغین فرهیخته و زبان‌دان" را از دیگر ظرفیت‌های حوزه علمیه خوزستان برشمرد و خاطرنشان کرد: از ابتدای ماه محرم امسال جمعی از مبلغین به‌عنوان الگو به سوریه و عراق اعزام شدند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به این‌که نگاه اسلام و قرآن تعامل انسان‌ها با یکدیگر است، بیان کرد: تعامل در اسلام، تعامل سازنده و بنا به قول امروزی دو سر بُرد است و هیچ‌کسی حق ندارد به خاطر منافع خود، منافع دیگران را به خطر اندازد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، به ظرفیت تمدن سازی در تعامل بین انسان‌ها اشاره و گفت: یکی از مسائلی که در روابط بین‌الملل وجود دارد تعامل انسان‌ها با یکدیگر است و انسان‌ها تا عدل و توحید محور نشوند، از ظلم و فساد روی بر نمی‌گردانند.

وی بابیان این‌که تمدن‌ها بزرگ شده اما این بزرگی در مسیر استعمار کشورهای دیگر به‌کار گرفته می‌شود، ادامه داد: امروزه نظام مقدس اسلامی مُدل بر خواسته از بینش علوی و حسینی است و گفتمانی که در انقلاب اسلامی به نام مُدل امامت و امت نام‌گذاری شده باید به جهانیان عرضه شود.

مدیر حوزه علمیه خوزستان با اشاره به این‌که برای گسترش مُدل امامت و امت باید بهترین نماد امامت و امت را به نمایش گذاشت، ادامه داد: اسم این را می‌توان صدور فرهنگی انقلاب اسلامی معرفی کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور بابیان این‌که هرچقدر در نظام جمهوری اسلامی نمایش زیباتری از مُدل امامت و امت بگذاریم، پیروزی در این مسیر موفق‌تر خواهد بود، اظهارداشت: اگر امروزه دل‌ها شیدا و باخته سردار شهید سلیمانی است چون مُدلی زیبا از این مسأله را به نمایش گذاشت.

وی گفت: بحمدالله اگر امروز بخواهیم در خوزستان یک حرکت صحیح و عادلانه به وجود آوریم، ابتدا باید ظرفیت‌های خوزستان را خوب بشناسیم و برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم، سپس دولت و نظام را پای کار خوزستان بیاوریم تا خوزستان در نقاط هدف بهتر این نقش را ایفا کند.

وی بابیان اینکه حوزه علمیه خوزستان این آمادگی را دارد که در صورت تربیت مبلغ زبان‌دان، راه تبلیغ مبانی دینی در کشورهای منطقه را ادامه و احیا کند بیان کرد: این حوزه مبارکه می‌تواند تمامی مبلغین عرب را با برنامه‌ریزی درست و منطقی به کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس اعزام کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، در پایان بابیان این‌که امروزه در حوزه انقلابی استان خوزستان نیازمند یک تحول اساسی هستیم، گفت: این تحول با حرکت و همگرایی تک تک طلاب و روحانیون شکل خواهد گرفت و طلبه‌ای در خوزستان موفق خواهد بود که بتواند به همه وظایف خود عمل کند.

انتهای پیام./۱۰۱۲۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha