جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهدا

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: از جمله الزامات امروزی برای معرفی و تبیین سیره نورانی شهدا در بستر رسانه و فضای مجازی، اتخاذ رویکرد خلاقانه و هنری است.

مهدی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس ابراز داشت: با وجود همه زحمات و تلاش های صورت گرفته در سال های گذشته، معتقدم که هنوز هم آن طور که باید و شاید در حق شهدا و جایگاه رفیع آن ها کار نکرده ایم و لذا باید از خدای متعال خالصانه بخواهیم که این توفیق و توان لازم را به ما بدهد که به مکتب شهدا خدمت نماییم.

وی افزود: ما به خصوص در بحث رسانه و فضای مجازی نیاز به خلاقیت، ابتکار عمل و حرکت های هوشمندانه داریم و این که از ظرفیت های موجود به خصوص جوانان خلاق و توانمند و انقلابی به خوبی در این راستا استفاده کنیم.

وی همچنین گفت: به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب، شهدا مظهر اقتدار ایران اسلامی هستند و لذا هر فعالیتی در راستای گرامیداشت یاد و خاطره آن ها و به ویژه نشر پیام و وصیت نامه شهیدان، حرکتی است بسیار ارزشمند و پربرکت که به ویژه امروزه در قاب رسانه ها و بستر فضای مجازی، این مهم باید بیش از پیش، مورد توجه و اهتمام قرار گیرد.

این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: چنانچه معتقد هستیم – که همین طور هم است- جنگ ما ورای مسایل ظاهری یک گنج بود، طبعاً برای بهره مندی از این گنجینه می بایست نرم افزارهای خاص آن را مورد توجه قرار داد که از آن جمله وصیت نامه های خواندنی شهیدان والامقام و توجه به سیره و سبک زندگی آن هاست.

وی افزود: امام راحل در اوج حملات دشمن بعثی در سال های دفاع مقدس بیان معروفی دارند مبنی بر این که جنگ نعمت است و الآن می‌بینیم که هرچه بیشتر از دوران دفاع مقدس می‌گذرد برکات و نعمت‌های آن بیشتر برای ما نمایان می‌شود و چه خوب که ما در این راستا به نحو شایسته به وظیفه دینی، انسانی و انقلابی خود عمل نماییم تا خدای ناکرده شرمنده خون شهدا نشویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha