جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضرت محمد(ص)

حوزه/ استاد جامعه الزهرا(س) گفت: محمد رسول الله(ص) و آل ایشان، الگوی بشریت هستند که برای رهایی انسان ها از جهل و نادانی قدم برداشتند.

رقیه درویشی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در سوگ پیامبر اسلام گفت:خداوند در قرآن به ما امر کرده است که رسولش را الگو و سرمشق قرار دهید. در زیارت عاشورا نیز اینگونه تقاضا می کنیم «‌خدایا مرا زنده بدار به آیین محمد و آل محمد و مرگم را به آئین آنان بمیران‌».


وی افزود: وجود سرمشق های بزرگ بهترین وسیله است تا برنامه های عملی خود را با کسی عملی کنند که در زندگی پر افتخار و درخشیدند، در سوره مبارکه الأحزاب آیه ۲۱ آمده است: لَقَد کانَ لَکُم فی رَسولِ اللَّهِ أُسوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَن کانَ یَرجُو اللَّهَ وَالیَومَ الآخِرَ وَذَکَرَ اللَّهَ کَثیرًا﴿۲۱﴾ مسلّماً برای شما در زندگی رسول خدا سرمشق نیکویی بود، برای آنها که امید به رحمت خدا و روز رستاخیز دارند و خدا را بسیار یاد می‌کنند.


استاد حوزه، ادامه داد: زندگی رسول خدا(س) دنیا را از جهل و نادانی رهایی بخشید و این الگوی کامل برای بشریت معرفی شده است اما متاسفانه به خاطر وجود حکومت ها، بعضی از مردم گرفتار گمراهی شدند.


وی با بیان اینکه انسان بر اساس فطری الگوپذیر است گفت: آموزگار وارسته درس زندگی رسول خداست که پایه گذار قاعده و قانون مستحکمی هستند که به ما یاد دادند چگونه زندگی کنیم و در برابر مشکلات صبور باشیم.


استاد جامعه الزهرا(س) ابراز داشت: اگر قصد زیارت سیدالشهدا(ع) را داشته باشیم باید به زندگی پیامبر(ص) شناخت کامل داشته باشیم چرا که این امام همام تجلی رسول خدا(ص) هستند ایشان در دامن پدربزرگشان هر چند کوتاه مدت بود اما زندگی ایشان برنامه ریزی محمدی و علوی داشت.


وی با تاکید براینکه محب اهل بیت هم باید زندگی اش را برپایه آنان برنامه ریزی کند گفت:عشق به خاندان پیامبر ملزوم بر شناخت است تا انسان در دنیا و آخرت به سعادت برسد.


درویشی اضافه کرد: تنها عشق و محب به خاندان رسول خدا کافی نیست بلکه نیاز به سبک زندگی نبوی است و باید از سیره پیامبر درس گرفت.


وی با تاکید بر اینکه یکی از سبک زندگی پیامبر برخورد با نادانی است گفت:  در برابرنادانی و جهالت مردم صبور باشیم و اگر میبینیم آنها گرفتار بی اعتقادی هستند برای رفع جهل آنان تلاش کنیم و دست آنها را بگیریم.


استاد جامعه الزهرا(س) گفت: در سوره مبارکه القلم آیه ۴ آمده است: وَإِنَّکَ لَعَلیٰ خُلُقٍ عَظیمٍ﴿۴﴾ و تو اخلاق عظیم و برجسته‌ای داری! خلق عظیم پیامبر دارای معنای وسیع است که یکی از آنها سعه صدر است.

313/61

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha