سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی پروانه

حوزه/ مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثـه‌ مقام معظم رهبری از برگزاری آزمون طرح تبدیل وضعیت روحانیون عتبات به روحانیون عمره در روز ۳۰ مهرماه ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام علی پروانه از برگزاری آزمون طرح تبدیل وضعیت روحانیون عتبات به روحانیون عمره در روز ۳۰ مهرماه ۱۴۰۰خبر داد و گفت: کسانی که از طریق سایت آزمون مدیریت جذب و سازماندهی بعثه ثبت نام کرده و مدارک در خواستی را به مناطق اعلام شده ارسال کرده‌اند و مورد تایید قرار گرفته است کارت شرکت در آزمون به صورت اینترنتی و از طریق سایت آزمون به آدرس  azmoon.hajj.ir برای آن‌ها صادر می‌شود.


مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثـه‌ مقام معظم رهبری با بیان اینکه این آزمون در هفت منطقه شامل استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، قم، تهران، فارس و کرمان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: محل برگزاری آزمون براساس منطقه انتخابی هر داوطلب تعیین و کارت ورود به جلسه امتحان بر همین اساس صادر شده ‌است.


حجت‌الاسلام پروانه، داشتن حداقل سابقه ۵ سفر اعزام به عتبات عالیات را از جمله شرایط شرکت در این آزمون عنوان و خاطرنشان کرد: کارت ورود به جلسه تمامی داوطلبان مجاز به شرکت در آزمون روحانیون عمره در سایت azmoon.hajj.ir قرار گرفته است و داوطلبان باید با مراجعه به این سایت کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.


وی  با بیان این‌که داشتن کارت ورود به جلسه همراه با کارت ملی و یا شناسنامه عکس دار الزامی است، افزود: نشانی محل برگزاری آزمون افزون بر سایت azmoon.hajj.ir  در کارت ورود به جلسه نیز قید شده است. آزمون راس ساعت ۹ صبح برگزار خواهد شد که از ساعت ۸:۱۵ صبح درب ورودی محل برگزاری آزمون باز و رأس ساعت ۸:۴۵ صبح درب ورودی بسته خواهد شد، بنابراین داوطلبانی سعی کنند در ساعت مقرر در حوزه امتحانی حضور داشته باشند.


  مدیر جذب و سازماندهی معاونت امور فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری، منابع آزمون را شامل کلام و اعتقادات ۲۰ سؤال با ضریب سه، مناسک حج ۲۰ سؤال با ضریب سه، اسرار  و معارف حج ۲۰ سؤال با ضریب دو، تاریخ اسلام بیست سؤال با ضریب دو، اماکن مذهبی مکه و مدینه بیست سؤال با ضریب دو، اطلاعات عمومی ۲۰ سؤال  با ضریب یک عنوان کرد.


وی یادآور شد: ۱۲۰ سؤال در این آزمون طراحی شده که داوطلبان باید به مدت ۱۵۰ دقیقه به آن پاسخ بدهند و هر چهار پاسخ اشتباه یک امتیاز منفی لحاظ می‌شود.


گفتنی است، به همراه داشتن مداد مشکی نرم، پاک کن و مدادتراش جهت پرکردن پاسخنامه الزامی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha