یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جلسه دفاعیه

حوزه/ پایان نامه سطح سه خانم معصومه فتحعلیان با داوری حجت الاسلام قمر زاده و راهنمایی حجت الاسلام علی حیدری مرتضوی دفاع شد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، پایان نامه سطح سه خانم معصومه فتحعلیان در رشته تفسیر و علوم قرآنی با داوری استاد حجت الاسلام قمر زاده و راهنمایی استاد حجت الاسلام علی حیدری مرتضوی دفاع شد. 

در این پایان نامه آمده است:  از جمله موضوعاتی که از اولین سوره نازل شده بر پیامبر(ص)تا اواخر نزول آیات، پیوسته به آن پرداخته شده، بحث «نماز» است و در منابع اسلامی گزارش های مختلفی درباره تاریخ تشریع نماز آمده است. برخی روایات، تشریع نمازهای یومیه را مصادف با واقعه معراج پیامبر(صلی الله علیه وآله) دانسته اند، و در برخی دیگر، از نمازهای پیامبر(صلی الله علیه وآله) پیش از معراج و حتی پیش از بعثت سخن به میان آمده است. 

اگر چه پیامبر(صلی الله علیه وآله) پیش از واقعه معراج نیز نماز واجب یا مستحب گزارده اند، اما وجوب نمازهای یومیّه، هم زمان با معراج بوده است. قرآن برپایی نماز را یکی از صفات افراد باایمان بر شمردومبنای قرآن کریم و روش پیامبر اسلام ( ص) در تشریع و تشویق به تعمیق و توسعه امر نماز همانند سایر امور بر سیر ترتیبی و تنزیلی بوده است، بدان معنی به ترتیب از آسان به سخت و از دعوت به تکلیف بوده و به تدریج با تذکرات مناسب تثبیت شده و با راهکار های مؤثر توسعه یافته است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha