پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
قریشی

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به این که اگر در همه کشورهای اسلامی مسئله وحدت همچون ایران جا بیفتد استکبار جهانی و آمریکا نمی توانند نقشه های خود را پیش ببرند، گفت: یکی از دلائل ناامنی در برخی کشور ها ایجاد اختلاف بین مسلمین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در دیدار جمعی از علمای اهل سنت ارومیه که در دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی برگزار شد، با بیان این که مسئله وحدت و اخوت با بصیرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و علمای شیعه و اهل سنت در کشور به خوبی جا افتاده است، اظهار داشت: وجود وحدت بین مذاهب و اقوام مختلف در کشور یکی از اسباب امنیت ایران اسلامی است و پیامبر گرامی صلی الله علیه و آله یکی از مبلغین اصلی این مسئله در جامعه بودند که با بستن عقد اخوت بین مهاجرین و انصار همدلی را در بین مسلمین نهادینه کردند.

وی با بیان این که علمای شیعه و سنی باید مسئله وحدت و اخوت را در جامعه تبیین و تفهیم نمایند، ادامه داد: علما باید به مردم مسئله وحدت را طوری تبیین نمایند که اظهار نظر افراد جاهل در خصوص مقدسات اهل سنت و شیعه منجر به اختلاف نشود.

امام جمعه ارومیه با بیان این که اتحاد مسلمین از همان ابتدای اسلام وجود داشته و علمای صدر اسلام به آن تأکید داشتند اما امام خمینی (ره) مسئله وحدت را احیاء کردند، ادامه داد: جریانات پیش آمده اخیر در استان نشان می دهد که علمای شیعه و اهل سنت باید در تبیین مسئله وحدت کار و تلاش بیشتری نمایند.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام از وحدت بین شیعه و سنی در کشور ناراحت و به دنبال ایجاد اختلاف هستند  و داشتن ید واحده در مقابل خناس ها این توطئه ها را خنثی خواهد کرد و شیعه و سنی با داشتن دشمن واحد که تمام توانش ریشه کنی اسلام و مسلمین است بیش از گذشته به همدلی، وحدت و اتحاد نیاز دارند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به این که اگر در همه کشورهای اسلامی مسئله وحدت همچون ایران جا بیفتد استکبار جهانی و آمریکا نمی توانند نقشه های خود را پیش ببرند، تصریح کرد: یکی از دلائل ناامنی در برخی کشور ها اختلاف بین مسلمین است و تولید افکار باطل و تکفیری در بین مسلمانان از سوی دشمن جهت ایجاد تفرقه می باشد.


در ابتدای این دیدار، ماموستا مامد کلشی نژاد به اهمیت مسئله وحدت اشاره کرد و گفت: وحدت یکی از مهمترین مقوله های جهان اسلام است که مقام معظم رهبری به آن تاکید بسیاری دارند و  باید تلاش کنیم تا این همدلی در آذربایجان غربی تحت نظر نماینده ولی فقیه در استان حفظ شود.


امام جمعه اهل سنت ارومیه خاطرنشان کرد: دشمنان دین و قرآن از کوچکترین اختلاف بین امت اسلامی در جهت کاشتن بذر تفرقه استفاده می کنند و امام خمینی (ره) با درایت تمام با نامگذاری هفته وحدت، این مسئله را خنثی کردند و نشست های مختلف در راستای وحدت می تواند همدلی و یکدستگی را بین شیعه و سنی تقویت کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha