چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
بلک

حوزه/ حجت الاسلام بلک گفت: هتل عباسی در ایام کرونا هیچ اجاره ای در یکسال و نیم اخیر به اداره اوقاف پرداخت نکرده است، ولی با این وجود در پی آن هستیم در آرامش کامل و بدون بحث و جدل مباحث حقوقی را پیگیری کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام محمد حسین بلک، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: گرچه ایام کرونا آسیب های زیادی به عرصه فعالیتی زده است ولی در حوزه وقف شاهد کاهش چشمگیری در این زمینه نبوده ایم.

بیشتر بخوانید:

اجاره هتل عباسی در ۶۰ سال گذشته میانگین سالانه ۲۵۰ هزار تومان!!

وی با بیان اینکه قریب به ۴۰میلیارد تومان هزینه عمرانی در سال گذشته شده است، گفت: البته ‌۳۵میلیارد تومان از کمک مستقیم مردم برای عرصه عمرانی به اداره اوقاف تامین شده است.

حجت الاسلام بلک بیان کرد: ورودی کمک های مالی مردم به ضریح ها به دلیل بسته بودن حرم ها در ایام کرونا، ۹۵درصد کاهش داشته، ولی در مجموع کمک های مردم به اوقاف کاهش محسوسی نداشته و به طرق مختلف دیگر این کمک ها انجام شده  است.

 مدیرکل اوقاف اصفهان در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر کشمکش حقوقی که بین اداره میراث واداره اوقاف استان در زمینه مدرسه علمیه چهارباغ مطرح است، تصریح کرد: مدرسه علمیه چهارباغ یک بنای بزرگ تاریخی است و قطعا حفظ و نگه داری آن به بهترین نحو وظیفه همگانی است، لذا امکانات اوقاف و میراث فرهنگی کفاف ترمیم ها و اقدامات عمرانی مدرسه علمیه را نمی دهد و سازمان برنامه و بودجه باید نگاه ویژه ای کند تا کارموثرو مفیدی صورت گیرد.

وی اظهار کرد: اداره کل میراث، مشاور ارشد در زمینه هر نوع اقدام ترمیمی در مدرسه علمیه چهارباغ است و اداره اوقاف استان تنها مجری توصیه ها است.

حجت الاسلام بلک خاطرنشان کرد: ما از این تریبون اعلام می کنیم که برای مرمت گنبد مدرسه علمیه چهارباغ توسط اداره کل میراث به بهترین شکل آمادگی داریم.

وی افزود: هتل عباسی در ایام کرونا هیچ اجاره ای در یکسال و نیم اخیر به اداره اوقاف پرداخت نکرده است، ولی با این وجود در پی آن هستیم در آرامش گامل و بدون بحث و جدل مباحث حقوقی را پیگیری کنیم.

مدیرکل اوقاف اصفهان تاکید کرد:۷۰۰  مرکز آموزشی اوقافی در اختیاراداره کل آموزش و پرورش هست که در کمال تعامل و آرامش با این افراد اقدام می کنیم.

وی ابراز کرد: اوقاف استان در زمینه آبادانی بقاع متبرکه، تلاش قابل قبولی داشته است، گرچه جای کار بسیار زیاد است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha