یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نوری المالکی

حوزه/ رئیس ائتلاف دولت قانون عراق، تظاهرات کنندگان معترض به نتایج انتخابات را به پایداری و جلوگیری از درگیری با نیرو های امنیتی دعوت کرد و گفت: خواسته های معترضان قانونی و مشروع است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون عراق، تظاهرات کنندگان معترض به نتایج انتخابات را به پایداری و جلوگیری از درگیری با نیرو های امنیتی دعوت کرد و گفت: خواسته های معترضان قانونی و مشروع است.

وی در صفحه تویتر نوشت: تمامی تظاهرات کنندگان معترض به نتایج انتخابات و مطالبه گران حقوق قانونی را به عدم تشدید و درگیری، رعایت چارچوب های قانونی تظاهرات، مطالبه شفافیت در انتخابات و دوری از درگیری با نیروهای امنیتی و عدم تحریک آنها دعوت می کنیم. ما از شما در مطالبه حقوق قانونی خود حمایت می کنیم.

نوری المالکی نیرو های امنیتی را به عمل به مسئولیت خود در حمایت از تظاهرات کنندگان و اموال عمومی و عدم مقابله و درگیری با برادران تظاهرات کننده دعوت کرد و هرگونه تجاوز و استفاده از خشونت را محکوم کرد.

رئیس ائتلاف دولت قانون نسبت به دخالت دست های خبیث و طرف های مشکوک برای شعله ور کردن آتش فتنه و بر هم زدن اوضاع هشدار داد.

شایان ذکر است که در تظاهرات امروز جمعی از معترضان به نتایج انتخابات عراق، یک نفر کشته و چند نفر مجروح شدند.

به گفته منابع محلی، نیرو های ویژه و مأمور به حمایت از منطقه سبز، تظاهرات کنندگان را با تک تیرانداز هدف قرار داده و این امر منجر به شهادت یک تن و مجروح شدن ده ها نفر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha