یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر / بازدید مسئولان همدانی از منطقه قاسم آباد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان به همراه استاندار، دادستان، شهردار و جمعی از مسئولان استانی با حضور در منطقه قاسم آباد همدان از نزدیک با مشکلات اهالی این منطقه آشنا شدند. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، عصر امروز نماینده ولی فقیه در استان به همراه استاندار، دادستان، شهردار و جمعی از مسئولان استانی با حضور در منطقه قاسم آباد همدان از نزدیک با مشکلات اهالی این منطقه آشنا شدند و پای درد و دل‌های ساکنین نشستند.

ضرورت برنامه‌ریزی بلند مدت برای رفع اساسی مشکلات منطقه قاسم آباد

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در جمع خبرنگاران با تقدیر از حضور مسئولان در این منطقه، اظهار داشت: امیدواریم با حضور مسئولان شاهد بر طرف شدن مشکلات اهالی قاسم آباد و رفع ناراحتی آنها باشیم.
 
وی با بیان اینکه منطقه قاسم آباد دارای مشکلات فراوانی از جمله آب شرب، نبود امکانات شهر سازی و فضای سبز است، مطرح کرد: این مشکلات در طول سال‌های گذشته روی هم انباشته شده و لذا حل آن در یک زمان کوتاه به سادگی امکان پذیر نیست.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه مشکل اصلی در این منطقه، مربوط به رودخانه و مشکلات ناشی از آن است، گفت: پس از بارندگی‌های شدید امکان ایجاد سیل در این منطقه وجود دارد، که پس از آن نیز به دلیل شرایط موجود خطرات جانی برای اهالی و همسایگان ایجاد خواهد شد.

وی افزود: برخی از منازل در حریم و یا حتی در مسیر رودخانه ساخته شده، که با شروع بارندگی ممکن است خطراتی برای آنها ایجاد شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه مشکل تردد و عبور از رودخانه از مشکلات دیگری است که باید به آن رسیدگی شود، یادآور شد: در فصل تابستان در کنار بوی نامطبوعی که از این رودخانه متصاعد می‌شود، مشکلات بهداشتی نیز برای اهالی خصوصا فرزندان و کودکان ایجاد می‌شود که باید نسبت به رفع این مشکلات اقدام لازم انجام شود.

وحدت مسئولان همدانی برای رفع مشکلات اهالی منطقه قاسم آباد+ عکس

وی تصریح کرد: پوشیده شدن رودخانه، هزینه‌های فراوانی دارد که لازم است برای انجام آن اقدامات کارشناسی دقیقی صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه نیازمند برنامه‌ریزی بلند مدت برای رفع اساسی مشکلات منطقه قاسم آباد هستیم، گفت: برخی از مشکلات در کوتاه مدت قابل حل است اما برخی نیز برای حل آن نیازمند زمان بیشتری هستیم.

همه جوانب مشکلات منطقه قاسم آباد باید بررسی شود

علیرضا قاسمی فرزاد، استاندار همدان نیز در این بازدید با تاکید بر اینکه برای رفع مشکلات موجود در این منطقه، نیازمند بررسی همه جوانب موجود هستیم، اظهار داشت: ضروری است تا در جلسه‌ای با حضور فرماندار و مسئولان مرتبط راه کارها و اقدامات لازم برای حل مشکلاتی که امروز نسبت به آن نگرانی‌هایی وجود دارد، بررسی شود.

وی با تاکید بر اینکه شرایط فعلی حریم رودخانه برای کودکان خطرناک است، گفت: در گام اول باید با ایجاد حصار و یا نرده مانع از وقوع خطرات احتمالی و خدای نکرده سقوط کودکان در رودخانه شویم.

استاندار همدان با اشاره به اینکه از نظر فنی پوشاندن روی مسیل و رودخانه کار صحیحی نیست، مطرح کرد: آنچه ضروری است برگزاری جلسه برای بررسی همه جانبه و کارشناسی شرایط موجود و اتخاذ تصمیم مناسب برای این منطقه است تا در دراز مدت نیز آثار زیان باری ایجاد نشود.

وحدت مسئولان همدانی برای رفع مشکلات اهالی منطقه قاسم آباد+ عکس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha