پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام بهرامی

حوزه/ حجت الاسلام بهرامی گفت: راهبرد قرآن برای فرزندآوری اصلاح نگرش نسبت به مشکلات مادی و معیشتی با تاکید بر رزاقیت خداوند است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام بهرامی، در سومین نشست رسالات که در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد، گفت: آبان سال ۹۸ رهبر معظم انقلاب فرمودند سیاستی وجود دارد که نعمت انبوه جوانان را از ما سلب کند.

وی افزود: یکی از خطرات برای کشور ما کاهش جمعیت است. اگر همین گونه پیش برویم ۲۰ سال آینده با ۲۰ میلیون جمعیت سالمند خواهیم داشت. کشوری که سالمند قطعی شود نابود می‌شود.بهرامی با بیان اینکه هر کشور سالمند شود دو سوم نیروی کار آن فعال نیست و باید اعلام ورشکستگی کند، چرا که نیروی جوان و نخبه ندارد، اظهار کرد: ژاپن سومین قدرت اقتصادی دنیا است اما به علت کاهش جمعیت دچار بحران است.

استاد حوزه ادامه داد: وقتی کشوری دچار کاهش جمعیت می‌شود ناچار یا باید اعلام ورشکستگی اقتصادی کند یا درهای مملکت را برای پذیرش مهاجر باز کند که هر دو سبب ناامنی و فساد است.

حجت الاسلام بهرامی با بیان اینکه کشور ایران پایتخت فرهنگی شیعه و در گام دوم انقلاب قرار دارد به همین دلیل جمعیت جوان در آن اهمیت بسیار بالایی دارد، ابراز کرد: ما خطبا و مبلغان به عنوان سربازان ولایت باید هزینه کنیم و در این زمینه سخن بگوییم.

وی با استناد به آیات ۲۰۴ و ۲۰۵ سوره بقره، گفت: خداوند در این آیات می‌فرماید سیاست دشمن بر اساس نابودی نسل قرار دارد، امروز اگر دقت کنیم خواهیم دید که دشمنان با سیاست کاهش جمعیت در ایران می‌خواهند امتداد نسل فاطمی را نابود کنند.

استاد حوزه علمیه افزود: به اعتراف کارشناسان جمعیت ایران پایین‌ترین نرخ باربری را طی ۳۰ سال گذشته داشته است، آیا این عجیب نیست آیا دست‌هایی پشت پرده نیست. امروز خاخام‌های یهودی مردم خود را به آوردن ۸ فرزند توصیه می‌کنند از طرف دیگر دشمنان سبک زندگی ما را تغییر دادند که ما شیعیان فرزند کمتری داشته باشیم.

حجت الاسلام بهرامی تصریح کرد: دشمنان شیعه برای اینکه ما با کاهش جمعیت مواجه شویم که زندگی ما را تغییر دادند. بیشتر دختران ما در ۲۵ سالگی ازدواج می‌کنند و در ۳۰ سالگی اولین تجربه مادر شدن خود را دارند. ناباروری در دنیا ۱۲ درصد و در ایران ۲۲ درصد است این مسئله در ایران اتفاقی نیست دست‌هایی پشت پرده است.

وی بیان کرد: ما مبلغان مکتب اهل بیت(ع) باید به گوش مردم برسانیم که بدانند سقط جنین فعل حرام است. بسیاری از جوانان ما حتی مومن نمی‌دانند که سقط جنین فعل حرام است و دیه دارد. باید نگرش مخاطبان ما نسبت به فرزند تغییر کند و آن را موجودی مزاحم و سبب زحمت ندانند.استاد حوزه علمیه با استناد به آیات دیگری از قرآن کریم عنوان کرد: خداوند در قرآن فرزند را برکت، باقیات و صالحات و زینت دنیا معرفی می‌کند. تا زمانی که جایگاه والدین در نگاه فرزندان ارزش و اهمیت نداشته باشد آنها برای فرزنددارشدن ارزش قائل نمی‌شود.

حجت الاسلام بهرامی با بیان اینکه نظام اولویت ها در کشور ما به هم ریخته است مادر شدن برای دختران ما اولویت نیست، ابراز کرد: مادر شدن تنها به یک مسئولیت بدون آورده تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه سومین راهبرد قرآن برای فرزندآوری اصلاح نگرش نسبت به مشکلات مادی و معیشتی با تاکید بر رزاقیت خداوند است، گفت: بسیاری از ترس اینکه نتوانند رزق و روزی فرزندان خود را تأمین کند فرزند نمی آورند در حالی که خداوند در قرآن می‌فرماید شما فرزند بیاورید من روزی آنها را می‌دهم. رزق و روزی تنها شامل مادیات نیست بلکه حتی شامل معنویت و تربیت او هم می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha