جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار رئیس رسانه ملی با آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ همان گونه که وظیفۀ دانشگاه پرورش نخبگان، افراد لایق و ارائه راهکارهای مناسب جهت برطرف کردن مشکلات مردم و کشور است، صداوسیما نیز می تواند با جلب اعتماد و رضایت مردم، در این زمینه اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه،حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار دکتر جبلی، رئیس سازمان صداوسیما، با تبریک انتصاب وی در این سمت خطیر گفتند: سوابق و تجربۀ زیاد جنابعالی و نیروهای مستعدی که در صداوسیماست، می تواند سبب شکوفایی و پیشرفت هرچه بیشتر این سازمان گردد.

ایشان افزودند: همان گونه که وظیفۀ دانشگاه پرورش نخبگان، افراد لایق و ارائه راهکارهای مناسب جهت برطرف کردن مشکلات مردم و کشور است، صداوسیما نیز می تواند با جلب اعتماد و رضایت مردم، در این زمینه اقدام کند.

معظم له با برشمردن تفاوت های صداوسیمای اسلامی با صداوسیمای غربی خاطرنشان ساختند: غربی ها در پخش برنامه های خود مقید نیستند، اما صداوسیمای اسلامی باید به گونه ای باشد که عمق وجودی اسلام در تمام برنامه هایش، حتی در برنامه های طنز احساس شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تربیت محور بودن را از دیگر تفاوت های صداوسیمای اسلامی با صداوسیمای غربی دانسته و بیان کردند: باید در تمام برنامه های صداوسیما محور، تربیت باشد، نه کسب رضایت بی قید و شرط.

ایشان با اشاره به اینکه صداوسیما نباید تنها به دنبال درآمدزایی باشد، افزودند: پخش آگهی های نامناسب و نیمه مبتذل بخاطر درآمد درست نیست و باید جنبۀ فرهنگی در پخش آگهی ها رعایت گردد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه به ضرورت ارتباط میان صداوسیما و حوزه های علمیه اشاره کرده و افزودند: صداوسیما باید از حوزه های علمیه و طلاب جوان و مستعد در تولید محتوا و برنامه های خود استفاده کند، البته مقصود از جوان، فکر جوانی، روح جوانی و فعالیت جوان است.

ایشان مسئولیت صداوسیما را بسیار خطیر و مهم دانسته و گفتند: جنگ، جنگ صداوسیماهاست، لذا باید شما تحولی چشمگیر در صداوسیما ایجاد کنید.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی شبکه جهانی ولایت را یکی از شبکه های بسیار مهم جهت معرفی معارف اسلامی در سطح جهان برشمرده و خواستار همکاری بیشتر میان صداوسیما و شبکه جهانی ولایت شدند.

ایشان تقویت و افزایش سطح رادیو معارف را ضروری دانسته و تأکید کردند: جمع میان سلیقه های متفاوت ضمن رعایت تمام اصول اخلاقی نشانۀ خطیر بودن وظیفۀ صداوسیماست.

گفتنی است در ابتدای این دیدار، دکتر جبلی گزارشی از فعالیت های صداوسیما ارائه کرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha