شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
عبادی زاده

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: حوزه را باید ماموریت‌گرا متناسب با نیازهای جامعه ببینیم؛ استاد مهم‌ترین نقش و اثر را بر روی طلبه‌های جوانی که تربیت می‌شوند دارد و می‌توان با تزریق روح پژوهشگری در متن آموزش، طلاب را پژوهشگر بار آورد.

به گزارش خبرنگار حوزه از بندرعباس حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده، روز پنجشنبه ۲۵ آذر، در افتتاحیه اجلاسیه ۲ روزه اساتید مدارس علمیه هرمزگان، راه اندازی حوزه های علمیه در شهرستان را منشاء برکات دانست و اظهار داشت: حوزه رسالت و ماموریت دارد که در بحث اصلاح جامعه و حرکت در مسیر فلاح و صلاح جامعه پیشرو باشد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان ادامه داد: ما امروز برای تربیت نفوس مستعده نیاز به روحانیت داریم؛ جوانان گام دوم انقلاب برای ترسیم گام دوم انقلاب باید در حوزه‌ها تربیت شوند و نقشه راه حوزه‌ها تبیین و ترسیم شود.

وی تصریح کرد: حوزه را باید ماموریت‌گرا متناسب با نیازهای جامعه ببینیم؛ استاد مهم‌ترین نقش و اثر را بر روی طلبه‌های جوانی که تربیت می‌شوند دارد و می‌توان با تزریق روح پژوهشگری در متن آموزش، طلاب را پژوهشگر بار آورد.

عبادی زاده اظهار کرد: در طول تاریخ حوزه‌های علمیه شیعه اساتید نقش اساسی بر عهده داشته‌اندو امروز هم همین انتظار را از اساتید حوزه داریم و همه باید دست به دست هم دهیم و کمک کرده و کاری کنیم در افق برنامه‌های حوزه، حوزه علمیه هرمزگان بتواند پاسخگوی نیازهای جامعه باشد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان خاطرنشان کرد: مدارس علمیه هرمزگان باید در ایجاد تحول فرهنگی در استان نقش ایفا کنند و همه در این مسیر گام بردارند تا برکات آن متوجه جامعه شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha