جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کارگاه مهارت تدریس

حوزه / کارگاه مهارت های روش تدریس و کلاس داری اساتید حوزه علمیه خواهران قزوین به مدت دو روز برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام ولی هاشم پور، ظهر امروز در کارگاه دو روزه مهارت های تدریس، در جمع اساتید حوزه علمیه خواهران قزوین به روش ها و سلسله مراتب یادگیری پرداخت و روش های مختلف تدریس را بیان کردند.

وی تصریح کرد: تدریس علمی باید حتما طرح درس داشته باشد، لذا اگر تدریسی بدون طرح انجام شود ارزشمند نیست و در طرح درس باید منعطف باشیم، زیرا ممکن است موارد پیش بینی نشده رخ دهد که طرح درس را تحت تاثیر قرار دهد.

استاد حوزه اظهار کرد: عمل با فکر بسیار حائز اهمیت است لذا در هر کاری باید طرح و برنامه داشته باشیم.

حجت الاسلام هاشم پور عنوان کرد: انسان تا در میدان تعلیم وتربیت گام ننهد توانایی هایش از مرحله نهان به مرحله فعلیت و شکوفایی نمی رسد و از سیر حرکت تکاملی محروم می ماند، از این رو باید به صورت دقیق و حساب شده برای تعلیم تربیت اهتمام جدی نماییم.

وی همچنین ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) بیان کرد: صدیقۀ کبری (س) در تمام شئون انسانی و الهی خویش الگو و راهبر تمام انسانهای آزاده ای هستند که جز زلال حقیقت، کام تشنۀ آنها را سیراب نخواهد کرد.

استاد حوزه ادامه داد: الگو پذیری از حضرت زهرا (س) به میزان ارادت انسان ها و آن شخص الگو بر می گردد، هر چقدر ارادت و معرفت ما به جایگاه آن الگو بیشتر باشد، طبیعتا الگوپذیری ما هم سطح آن بالاتر می رود، لذا ما باید معرفت بیشتری به جایگاه حضرت زهرا (س) به عنوان یک زن نگاه کنیم.

سپس خانم فاطمه آشوری، معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: این دوره که چهارمین کارگاه روش تدریس، ویژه اساتیدی است که در کارگاه مهارت تدریس شرکت نکرده اند.

وی ادامه داد: انتظار می رود اساتید ضمن آشنایی با سرفصل های ارائه شده بتوانند با نشاط و پویایی بیشتر در ترم آینده بر مبنای استاندارهای ذکر شده طرح درس ارائه دهند و تدریس نمایند.

آشوری عنوان کرد: سرفصل های مطرح شده در دوره شامل واژه های کلیدی در روش تدریس، اهداف یادگیری یا آموزشی و پرورشی، صلاحیت های استاد موثر، ارتباط میان اهداف یادگیری، تدریس و ارزشیابی بود.

برگزاری کارگاه مهارت های عمومی روش تدریس در حوزه علمیه خواهران قزوین

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha