پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
جلالی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین جلالی از ارائه قریب به ۹۴۰ مقاله پژوهشی از طلاب پایه های ۳، ۶ و ۸  حوزه علمیه اصفهان در سال تحصیلی گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محسن جلالی در نشست مدیران مدارس علمیه استان اصفهان اظهار کرد: مقالاتی که سال گذشته از پایه ۳و۶و ۸ دریافت شد قریب به ۹۴۰ عنوان بود که تعدادی از آنها به جشنواره علامه حلی(ره) ارجاع داده شد که متاثر از آن جشنواره علامه حلی(ره) باشکوه برگزار شد.

وی بیان کرد: انتخاب واحد درس پژوهش برای نمیسال دوم که همراه با ارائه مقاله هست، حتما نیازمند به گذراندن واحد درس پژوهش در نمیسال اول است، چرا که پیشنیاز است.

معاون پژوهشی حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: برای مقالات پژوهشی پایه هشت، ۵۱۳موضوع از سوی مرکزمدیریت حوزه علمیه اصفهان ارائه شده است.

وی افزود: ممتازین پژوهشی کسانی هستند که نمره بالای ۱۸ در زمینه مقاله پژوهشی کسب کرده و به موقع هم مقاله خود را در پایه ۳و۶و۸ ارائه دهند و شامل حال گذر زمان نشده باشند.

حجت الاسلام جلالی اذعان کرد: از ۳۹مدرسه، ۲۳مدرسه دارای ممتاز پژوهشی بودند ولی انتظار از برخی مدارس بیشتر هست، هر مقدار اساتید پژوهشی بیشتر فعالیت کنند دستاوردهای پژوهشی ما بیشتر خواهد بود.

وی ابراز کرد: همچنین در هفته پژوهشی از میان ۳۹مدرسه علمیه استان، تعداد اندکی از مدارس علمیه برنامه پژوهشی اجرا کردند و مابقی هیچ عملکردی از خود اعلام ننمودند.

معاون پژوهشی حوزه علمیه اصفهان اشاره ای به تجلیل از مؤلفین و محققین پژوهشی در هفته پژوهش داشت و گفت: برگزاری کلاس پژوهش در نیمسال اول، مطالبه نگارش مقاله برای نیمسال دوم و شناسایی محققین و مولفین داخل مدارس علمیه از وظایف معاونین پژوهش در مدارس علمیه است.

وی عنوان کرد: دبیرخانه کرسی آزاد اندیشی که پیش از این به صورت متمرکز در دفترتبلیغات اسلامی اصفهان وجود داشت، امروز به دو دبیرخانه حوزه علمیه برادران و خواهران به صورت مجزا تبدیل شد و تاکید داریم بعد از امتحانات پایان ترم، حتما کرسی آزاد اندیشی را در سطح مدارس علمیه برگزار شود.

حجت الاسلام جلالی اذعان کرد: توصیه ما در برگزاری کرسی آزاد اندیشی این است که سعی شود طلاب دراین برنامه بیشتر صحبت کنند و از گفتگوی دو طرفه بین دو استاد خارج شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha