چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
محمدجواد حاج علی اکبری

حوزه/ رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: عاشقان راه ولایت و امامت در یوم الله ۹ دی از میراث فاطمی دفاع کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در جمع زائران و مجاوران حرم رضوی در رواق امام خمینی (ره)، با اشاره به آیه ۲۴ سوره انفال؛ «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا استَجیبوا لِلَّهِ وَلِلرَّسولِ إِذا دَعاکُم لِما یُحییکُم» بیان کرد: در این آیه شریفه خداوند اهل ایمان را به امری حیات آفرین دعوت کرده است.

وی تصریح کرد: دعوتی که در این آیه صورت گرفته در واقع دعوت به ولایت امیرالمومنین (ع) است. اگر جامعه اسلامی و جامعه بشری تحت ولایت امیرالمومنین (ع) که ولایت علم، اخلاق، ایمان، عشق و همه صفات خوب انسانی است، قرار بگیرد به حیات واقعی دست پیدا خواهند کرد.

امام جمعه موقت تهران افزود: دستیابی به سرچشمه حیات طیبه که حاصل ایمان و عمل صالح است، تنها در سایه سار ولایت امیرالمومنین (ع) ممکن است از این‌رو این دعوت در واقع دعوت به ولایت همه انبیا و ولایت حضرت محمد مصطفی (ص) نیز می‌باشد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اظهار کرد: مسأله ولایت علی بن ابی‌طالب (ع) که در تاریخ اسلام به طور مکرر بیان شده در غدیر خم به طور خاص و ویژه توسط پیامبر اعظم (ص) به امت اسلامی و بنابر دستور الهی ارائه شده است.

وی اظهار کرد: پاسخ امت اسلام به این دعوت حیات بخش باید دعوتی از سر شوق و عاشقانه باشد. حضرت صدیقه طاهره (س) در خطبه فدکیه ولایت اهل بیت (ع) را موجب نظم گرفتن امت اسلامی، از بین رفتن تفرقه و تبدیل شدن آن به وحدت معرفی کرده‌اند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه افزود: دعوت به ولایت امیرالمومنین (ع) در واقع دعوت به بندگی خداوند است بنابراین تمام برنامه‌ریزی شیاطین انس و جن بر این اساس است که این ولایت تحقق پیدا نکند و حکومت اسلامی مستقر نشود.

وی اضافه کرد: به همین خاطر بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) و هنگام تحقق ولایت امیرالمومنین (ع) آتش فتنه‌ها برای جلوگیری و ممانعت از تشکیل حکومت علوی آغاز شد و اوج این فتنه‌ها جدا کردن امت اسلامی از امام معصوم (ع) بود.

حاج علی اکبری اظهار کرد: در آن زمان غبار فتنه همه جا را پوشانده بود و کسی صدای امیرالمومنین (ع) را نمی‌شنید و در این شرایط حضرت صدیقه طاهره (س) که متوجه شدند غفلت‌ها زیاد شده و حق و باطل در هم آمیخته پرچم دفاع از ولایت الهی را در دست گرفتند.

وی ادامه داد: هرچند حضرت صدیقه طاهره (س) در آن زمان به دفاعی جانانه از حریم ولایت پرداختند، ولی فضای جامعه در اثر فتنه آنچنان غبارآلود بود که کسی صدای دختر پیامبر (ص) را نشنید و همین امر موجب شد که بشریت قرن‌ها از نعمت ولایت محروم شود.

حاج علی اکبری با بیان اینکه انقلاب اسلامی در واقع لبیک به ندای حضرت زهرا (س) و تشکیل حکومت اسلامی در سایه سار ولایت فقیه بود بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی اولین نظامی بود که به نام امیرالمومنین (ع) و ائمه معصومین (ع) سند خورده است.

وی اظهار کرد: از آنجا که مهمترین هدف و اولویت انقلاب اسلامی استکبارستیزی و مبارزه با طاغوت‌های زمان بود از همان ابتدا فتنه‌های بسیاری دامن گیر آن شد ولی هیچ فتنه‌ای در چله انقلاب مانند فتنه ۸۸ نبود چرا که در این فتنه استکبار تمام قدرت خود را برای براندازی نظام به کار گرفته بود.

خطیب حرم مطهر رضوی ابراز کرد: در این برهه از تاریخ انقلاب مردم ایران یکی از سخت‌ترین بحران‌ها و امتحان‌ها را پشت سر گذاشتند و به کمک رهبری انقلاب و با معجزه الهی از لبه پرتگاه نجات پیدا کردند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه بیان کرد: حضور پرشور و پرافتخار مردم با بصیرت ایران در یوم الله ۹ دی سال ۸۸ در واقع دفاع از ولایت که مهمترین میراث فاطمی است، بود و این پیام را به دنیا مخابره کرد که مردم ایران تا پای جان از حکومت علوی دفاع می‌کنند.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha