دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام حسن ترابی امام جمعه بروجرد

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین ترابی گفت: افزایش تعاونی ها راهکاری برای کاهش بیکاری و رونق تولید و اشتغال در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی، امروز در دیدار با کارکنان اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان بروجرد با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام تاکید ویژه ای بر کار گروهی و نقش تعاونی ها شده است، گفت: اسلام همواره بر نقش افراد در زمینه های مختلف برای ایجاد و توسعه فعالیتها نگاه ویژه ای شده است و از از این نگاه با عنوان تعاون و همکاری یاد شده است.

وی با اشاره به نقش تعاونی ها در ایجاد و حل مشکلات اشتغال، گفت: تعاونی ها و همکاری های بخش خصوصی می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات و رکود اقتصادی باشد و زمینه کار و فعالیت افراد را در زمینه های گوناگون فراهم آورد.

امام جمعه بروجرد با بیان این که وجود تعاونی ها و فعالیت بخش خصوصی در کشورهای در حال توسعه از جمله ایران نیازی ضروری برای کمک به اقتصاد است تصریح کرد: بخشی از رشد اقتصادی کشور وابسته به فعالیت تعاونی ها است، چرا که بازدهی و تولید را افزایش می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی با اشاره به اینکه دولت باید با در اختیار گذاشتن تسهیلات و حمایت از افراد، زمینه رونق فعالیت تعاونی ها را فراهم نماید، بیان داشت: حمایت از دانش آموختگان کشور و اعتماد به آنها در ایجاد تعاونی ها می تواند بخشی از مشکل بیکاری در کشور را مرتفع نماید و به پیشرفت و شکوفایی اقتصادی کشور نیز منجر گردد.

وی با اشاره به اینکه عدم نظارت کافی از جمله دلایل شکست تعاونی ها است، افزود:باید با نظارت مستقیم و حمایت کافی زمینه موفقیت بخش خصوصی و به عبارتی ها تعاونی ها را فراهم نماییم تا روحیه افراد برای انجام کار گروهی نیز افزایش یابد.

امام جمعه بروجرد در پایان نهادینه کردن فرهنگ تعاون و کار گروهی در جامعه را نیاز ضروری برای کمک به پیشرفت اقتصاد کشور دانست و افزود:برای ایجاد این فرهنگ باید عزم ملی و همت مضاعف داشته باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha