دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
محسن یوسف وند

حوزه/ دبیر کمیته ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان لرستان گفت: روحانیون در تربیت نیروی انسانی موحد،خدا محور و اندیشمند نقش اساسی دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، محسن یوسفوند، صبح امروز در همایش ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش قطب ۳ کشوری که در سالن جلسات خانه معلم خرم آباد برگزار شد با اشاره به اینکه یکی از شاخصه های تعلیم و تربیت اسلامی، تربیت نیروی انسانی مومن و متفکر است، گفت: امروز این خلاء تربیتی به دلیل عدم نبود تربیت اخلاقی در جوامع غرب مشاهده می شود و همین عامل زمینه ساز بروز ناهنجاری های اجتماعی در این جوامع شده است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی زیرساخت های رساندن انسان به قرب الهی و تربیت اخلاقی فراهم شده است تصریح کرد:در چنین جامعه ای تربیت انسان خدا محور باید در راس برنامه های آموزش و پرورش قرار گیرد که تحقق این مهم با همکاری مستمر حوزه و روحانیون در دستور کار است.

معاون فرهنگی پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان با بیان این که آموزش و پرورش موثرترین و اثر گذارترین نهاد در تربیت نیروی انسانی مومن و متعهد برای نظام است، خاطر نشان کرد: بزرگترین فصل مشترک بین جامعه و حاکمیت تربیت انسان است که انجام این رسالت بر عهده آموزش و پرورش خواهد بود.

یوسفوند با بیان اینکه برای تربیت نیروی انسانی موحد و متفکر شاخصه های زیادی اعم از مولفه های درون و برون سازمانی اثر گذار است بیان داشت:حوزه در این راستا خدمات شایان و چشمگیری به نهاد آموزش و پرورش داشته است و همواره با حضور اثر گذار روحانیت در اجرای برنامه های آموزش و پرورش رسالت خود را بخوبی ایفا نموده است.

وی با اشاره به تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری مبنی بر تاثیر گذاری حضور روحانیت در بین نسل نوجوان و جوان جامعه گفت: معظم له همواره به همکاری های حوزه و آموزش و پرورش تاکید دارند و باید در جهت تحقق این رهنمودها اقدامات اساسی و بنیادی صورت گیرد.

معاون فرهنگی پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان با بیان اینکه روحانیت نقش بی بدلیلی در ارتقاء  معرفت دینی و بصیرت سیاسی دانش آموزان دارد، افزود: روحانیت همواره در پاسخگویی به شبهات دینی نوجوانان و جوان رسالت خود را به نحو مطلوب انجام داده و تلاش نموده است در این رابطه بصورت رو در رو در پیشگیری از اهداف جنگ نرم دشمن برنامه های تبلیغی خود را در بین دانش آموزان انجام دهد.

یوسفوند افزود: خوشبختانه از ابتدای شکل گیری ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش اقدامات چشمگیری در راستای ارتقاء فرهنگ دینی در مدارس صورت گرفته است که امید می رود این همکاری ها رو به روز گسترش یابد و شاهد تربیت نیروی انسانی موحد و متفکر برای نظام جمهوری اسلامی ایران باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha