دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبلیغ دین

حوزه / معاون پژوهشی و برنامه ریزی ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش با تاکید بر این که از دوره پیش دبستانی ها بر روی تربیت دینی سرمایه گذاری شود گفت:هنر مبلغان ارائه شایسته معارف اهل بیت(ع) به جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از خرم آباد، علیرضا رحیمی، امروز در همایش ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش قطب ۳ کشوری که به مدت دو روز در خرم آباد در حال برگزاری است، اظهارداشت:مبلغان باید با علم و بیان شیوا علوم اسلامی و معارف اهل بیت(ع) را در در بین آحاد جامعه به ویژه قشر نوجوان و جوان جامعه اشاعه دهند.

رحیمی افزود:مبلغان باید بتوانند با چشم اندار تبلیغی برای خود براساس شاخصه های دین مبین اسلام و معارف اهل بیت(ع) در جهت گسترش فرهنگ ناب اسلامی علوی در جامعه، رسالت خود را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه ملاک فعالیت های سند تحول در حوزه و آموزش و پرورش تعریف شده است، تصریح کرد:در این راستا مبلغان و متولیان پرورشی و تربیتی باید براساس ارکان، معیارها و مبانی مبتنی بر شاخص های تعریف شده، قدم بردارند و از فعالیت های بدون برنامه ها پرهیز نمایند.

معاون پژوهشی و برنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، داشتن برنامه و هدف برای مبلغان و مربیان پرورشی را راهکاری اساسی در فعالیت تبلیغی آنها برشمرد و خاطر نشان کرد: با داشتن برنامه ای مدون،عملیاتی و هدفمند بهتر می توان باورهای دینی را در بین جامعه دانش آموز ، جامه عمل پوشاند.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد برنامه های آموزش و پرورش با مشارکت حوزویان و مربیان پرورشی می تواند تحقق یابد بیان داشت:با برنامه ریزی هدفمند این ستاد باید  برای کمرنگ کردن نقشه های گروههای تکفیری،سلفی و عرفان های کاذب اقدامات جهادی صورت گیرد به گونه ای که خوراک تبلیغی مبلغان و مربیان جوابگوی نیاز مخاطبان باشد.

وی با اشاره به اینکه برای فعالیت های این ستاد باید چارچوب زمانی برای اجرای برنامه ها در نظر گرفته شود، افزود: با ترسیم این چارچوب می توان به شاخصه های تربیت اسلامی نزدیک تر شد.

معاون پژوهشی و برنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، با بیان این که در برنامه ریزی های این ستاد باید به سرمایه گذاری برای کودکان پیش دبستانی ها و مدارس ابتدایی توجه ویژه ای شود، افزود:با سرمایه گذاری تبلیغی در این سنین می توان از بسیاری آسیب های اجتماعی جامعه در سنین بالا پیشگیری نمود.

 رحیمی با اشاره به اینکه دبیرخانه این ستاد در استانها باید اقدامات کلیدی و جامعی را در حوزه پرورشی دانش آموزان داشته باشند افزود:برنامه های ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش باید در بین مدارس عملی شود.

در ادامه این گردهمایی معاون پرورشی و برنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش کشور در قالب کارگاهی علمی در حاشیه این همایش برای دبیران این ستاد راهکارهای علمی را بیان نمود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha