پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نشست

حوزه/دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروز شبهه افکنی نسبت به انقلاب سال ۵۷ در محیط دانشگاه و نسل جوان اتفاق افتاده و ما باید نسبت به این موضوع حرف برای گفتن داشته باشیم و به نسل جوان پاسخگو باشیم و هدف از انقلاب و چگونگی به وجود آمدن آن را ترسیم کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام حمزه پیش قدم، امروز در نخستین نشست کمیته مساجد ستاد دهه فجر کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به چالشی که امروز همه دنیا با آن مواجه بوده اظهار کرد: این چالش اختصاص به یک نقطه، مکان، فرهنگ و دین نیست، جنگ «باورها و اعتقادات» بوده، ضمن اینکه این باور و اعتقادات صرفاً باور و اعتقاد دینی نیست و گاهی فراتر از اینها پیش می‌رود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد گفت: انقلابی در سال ۱۳۵۷ در ایران شکل گرفت که امروز آن انقلاب در ذهن جوانان این منطقه دچار چالش بوده و این میسر نمی‌شود مگر با ابزار روز مثل فضای مجازی که در اختیار افراد قرار داده شده است.

وی ضمن تاکید بر اینکه نباید از آثار فضای مجازی در دور کردن جوانان از انقلاب اسلامی غافل شویم، افزود: اگر شاخصه اصلی کار فرهنگی را بخواهیم تعریف کنیم باید متناسب با محیط، شرایط و سن در حوزه فرهنگی تصمیم بگیریم.

حجت الاسلام پیش قدم خاطرنشان کرد: کار فرهنگی در عصر حاضر نه تنها در ایران اسلامی، بلکه در دیگر جاها زمانی تأثیرگذار است، که متناسب با سن و شرایط باشد، ضمن اینکه دستگاه‌ها باید نماد و المانی از انقلاب اسلامی در دهه فجر و دیگر مناسبت‌ها داشته باشند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: دستگاه‌ها نسبت به اینکه باید مفاهیم دینی و ارزشی به نسل بعدی انتقال داده شود، کوتاهی می‌کنند.

وی، حضور آموزش و پرورش با توجه به اینکه با قشر عظیمی از دانش آموزان در ارتباط هستند در این نشست را یک ضرورت دانست و گفت: باید ضمن در نظر گرفتن شرایط، حضور مردم در مراسمات پر رنگ شود.

حجت الاسلام پیش قدم در ادامه خاطرنشان کرد: دشمنان به طور ناخودآگاه ترس و التهابی در دل مردم ایجاد کرده‌اند که حضور مردم در میادین و مراسمات کمرنگ شود و روز به روز در حال گسترده کردن دایره این موضوع از طریق فضای مجازی هستند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید از فضای مجازی و تدارک محتوا و برنامه‌هایی برای این فضا غافل نشویم.

حجت الاسلام پیش قدم تصریح کرد: ما در مفاهیم دینی موفق بودیم، ولی در انتقال فلسفه دین و انقلاب خیلی موفق نبوده ایم.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: امروز شبهه افکنی نسبت به انقلاب سال ۵۷ در محیط دانشگاه و نسل جوان اتفاق افتاده و ما باید نسبت به این موضوع حرف برای گفتن داشته باشیم و به نسل جوان پاسخگو باشیم و هدف از انقلاب و چگونگی به وجود آمدن آن را ترسیم کنیم.

وی گفت: متناسب با دهه فجر کارگروه عفاف و حجاب ستاد امر به معروف و نهی از منکر برنامه‌ای در دستور کار دارد و برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته و آمادگی همکاری با کمیته مساجد را داریم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha